شناسهٔ خبر: 6135 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی مطرح کرد:

کاهش صف طولانی کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان

کامیون‌های خروجی از مرز مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با مذاکراتی که با مسئولان ترکیه انجام شده با پذیرش بیشتر کامیونهای ایرانی، صف طولانی کامیونهای متقاضی ورود به این کشور در مرز بازرگان کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد جواد عطرچیان در گفت و گو با ایرنا، افزود: با آغاز بکار شرکت های حمل و نقل ایرانی پس از پایان تعطیلات نوروزی برای انتقال کالا به ترکیه طی چند روز گذشته شاهد ازدحام و تشکیل صف طولانی کامیونهای ایرانی در مرز مشترک با ترکیه بودیم.

وی اظهار داشت: طرف ترک قول مساعد داده که برای کاهش صف طولانی کامیونهای ایرانی در منطقه مرزی بازرگان، امور مربوط به تردد کامیونهای ایرانی را با سرعت بیشتری برای ورود به خاک ترکیه انجام دهد.

مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری یادآور شد: هم اکنون ۷۵۰ دستگاه کامیون ایرانی در پشت مرز بازرگان منتظر ورود به ترکیه هستند که بتدریج و با افزایش پذیرش روزانه تا ۵۰۰ کامیون توسط مرزبانان ترکیه ای، صف طولانی کامیونداران ایرانی در مرز این کشور کاهش خواهد یافت.

عطرچیان تصریح کرد: پیش از این از طریق مرز بازرگان روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی وارد خاک ترکیه می شد اما با تمهیدات اتخاذ شده از سوی دو طرف مقرر شده تعداد کامیونهای ورودی به خاک این کشور روزانه به حدود ۵۰۰ کامیون افزایش یابد.

یادآور می شود، با آغاز بکار شرکت های حمل و نقل ایرانی و افزایش تعداد کامیونهای ایرانی برای ورود به خاک ترکیه طی چند روز گذشته صف طولانی کامیونداران در پشت مرز بازرگان به وجود آمد به طوری که همین امر سبب شد به خاطر حداقل امکانات رفاهی در این منطقه، مشکلات زیادی برای رانندگان ایرانی بوجود آید.

نظر شما