شناسهٔ خبر: 61351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره ایمنی و حریم راه‌های استان زنجان مطرح کرد:

آشکارسازی ۹۷ نقطه پرتصادف در استان/تجهیز گردنه‌های کولاکی به راه کندرو و دوربین‌های هوشمند

تلاش راهداران برای بازگشایی گردنه چری مدیر اداره ایمنی و حریم راه‌های استان زنجان با اشاره به وضعیت پروژه‌های ایمنی در محورهای استان و چگونگی تجهیز گردنه‌های سردسیر گفت: در سال گذشته با همکاری پلیس راه ۹۷ نقطه پرتصادف شناسایی شد که حدود ۱۰ نقطه از آن‌ها در استان در حال اصلاح و رفع است. همه گردنه‌های مهم استان نیز مجهز به دوربین‌های هوشمند جاده‌ای هستند و با تعریض جاده داری باند کند رو شده است.

مسعود قاسمی، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های ایمنی محورهای استان گفت: در سال گذشته با همکاری پلیس راه ۹۷ نقطه پرتصادف شناسایی و هر ۹۷ نقطه آشکارسازی شد که حدود ۱۰ نقطه از آن‌ها در استان در حال اصلاح و رفع است.

وی افزود: در سال جاری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای حوزه استخفاظی با اولویت محورهای اصلی و شریانی خط کشی شده‌اند و ۴ اکیپ تعمیرات گاردیل هم به طور مستمر در سطح استان مستقر هستند که بلافاصله بعد از تصادف بازسازی می‌شوند.

این مدیر استانی در ادامه با اشاره به تمهیدات ایمنی گردنه‌های سردسیر استان اضافه کرد: با توجه به اینکه این استان کوهستانی و دارای گردنه‌های مه‌گیر است، حدود ۹ کیلومتر از گردنه‌ها مجهز به سیستم روشنایی شده‌اند.

وی افزود: همچنین این محل‌ها به دوربین‌های هوشمند جاده‌ای مجهز هستند و به طور مستمر وضعیت گردنه‌ها در مرکز کنترل مدیریت راه‌ها رصد می‌شوند. این محورها با تعریض دارای باند کند رو شده‌اند. در باقی برنامه‌ها نیز گردنه‌های برف‌گیر و مه‌گیر به تدریج به تناسب اعتبارات استانی و ملی مجهز به روشنایی شده است و مراحل نصب دوربین‌های نظارتی انجام شده است.

وی با اشاره به تصادف منجر به فوت در استان توضیح داد: متاسفانه در تعطیلات اخیر تصادف کامیون با موتور سیکلت رخ داده است و علت تصادف تردد موتور سیکلت بدون کلاه ایمنی در محور مه‌آلود گزارش شده است. از این منظر با وجود تمهیدات و نظارت‌ها وضعیت تردد کاربران جاده  و رعایت موارد ایمنی در بروز حادثه بسیار حایز اهمیت است.

مدیر اداره ایمنی و حریم راه‌های استان زنجان در ادامه گفت: استان زنجان طبق سال‌های گذشته راهداری زمستانی را از چند روز اخیر آٰغاز کرده است. ۲۸ راهدارخانه در گردنه‌ها فعال شده‌اند و حدود ۲۵۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در محورها مستقر هستند و ۴۵۰ نفر از اکیپ راهداری در محورها تا ۱۵ فروردین سال آینده مشغول راهداری زمستانی شده‌اند./  

نظر شما