شناسهٔ خبر: 61392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای سیاست‌های دولت در زمینه دولت الکترونیک صورت گرفت؛

امضاء قرارداد همكاری بين ادارات كل بنادر و دريانوردی و پست استان مازندران

تفاهم نامه در راستای تکریم ارباب رجوع و رفاه حال فعالان عرصه دریانوردی در نقاط مختلف استان مازندران، طی مراسمی در روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه قرارداد همکاری بین ادارات کل بنادر و دریانوردی و پست استان مازندران در بندر نوشهر امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ، این تفاهم‌نامه به امضاء محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و اسماعیل بوداغی مدیرکل پست استان مازندران رسید.

محمد تقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، امضای این تفاهم‌نامه را در راستای اجرای سیاست‌های دولت در زمینه دولت الکترونیک برشمرد و افزود:بمنظور ارائه خدمات بهتر به متقاضیان خدمات آزمون و صدور اسناد دریانوردان، حذف مراجعات حضوری و سرعت بخشیدن و تسهیل در نحوه ارائه خدمات و با توجه به راه اندازی درگاه جامع ارائه خدمات الكترونیكی به دریانوردان به آدرس اینترنتی http://seafarer.pmo.ir/portal  ، از این پس ارائه خدمات به دریانوردان شامل ثبت نام آزمون های شایستگی و درخواست صدور اسناد دریانوردی از طریق درگاه فوق انجام می پذیرد. 

انزان پور با اشاره به تجربه موفق ارائه خدمات پستی مناسب به متقاضیان اسناد دریانوردی در استان های مازندران و گلستان شامل پذیرش، ثبت نام و مبادله اسناد دریانوردان خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد همكاری جدید فیما بین اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران و اداره كل پست استان مازندران ، ارائه انواع خدمات پستی از جمله دریافت اسناد قبلی و ارسال گواهینامه های جدید به آدرس دریانورد، چاپ پاكت های مخصوص ارسال گواهینامه با لوگوی سازمان بنادر و دریانوردی، اسكن و بارگذاری مدارك درخواستی، ثبت نام آزمون‌های شایستگی و درخواست صدور اسناد دریانوردی بصورت الكترونیكی و از طریق درگاه جامع امور دریانوردان امكانپذیر می باشد.

وی یادآور شد: کلیه متقاضیان صدور اسناد دریانوردی می توانند از طریق ادارات پست استان های مازندران و گلستان نسبت به ثبت درخواست شرکت در آزمون و صدور اسناد دریانوردی اقدام نمایند.

گفتنی است سامانه مذكور به گونه‌ای طراحی شده كه تمامی پیش نیازها مانند گواهینامه های جانبی/ شایستگی مورد نیاز، دوره های آموزشی، گواهی سلامت پزشكی و اطلاعات ثبت احوال به طور خودكار كنترل می شود؛ با این وجود در صورت بروز خطای سیستمی، مراكز آموزشی و ادارات پست می توانند از طریق نماینده اداره كل موضوع مربوطه را پیگیری نماید.

نظر شما