شناسهٔ خبر: 61394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد:

حركت پرشتاب نی ریز به سمت توسعه

بازدید شهر نی ریز از دیرباز بعنوان یكی از مراكز مهم تجاری-اقتصادی، فارس را به كرمان،یزد و بندرعباس پیوند می دهد و با گذشت زمان نه تنها نقش این شهر كم رنگ نشده بلكه به واسطه كشف و بهره برداری از منابع ارزشمند سنگ و سایر صنایع این شهر پراهمیت تر نیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ، علیرضا سیاهپور در حاشیه بازدید از فعالیت‌ها و پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان ضمن اشاره به مطالب فوق گفت: پیش بینی می‌شود با توسعه كمی و كیفی بخش حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان شاهد تردد ایمن و روان از یك سو و رونق اقتصاد محلی و استانی از سوی دیگر باشیم.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس كه بهمراه ، مسعودی نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی ریز و تنی چند از مسئولین استانی و محلی از پروژه‌های عمرانی شهرستان نی ریز بازدید بعمل آوردند، در خصوص وضعیت راهداری و حمل و نقل این شهرستان افزود: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به شهرستان نی ریز شده و با اجرای پروژه های در دست اجرا و رفع نقاط دارای استعداد تصادف شهرستان، شاهد شكوفایی بیشتر در برقراری ترددی ایمن و روان برای تمامی كاربران جاده‌ای در این حوزه خواهیم بود.

مسعودی در حاشیه این بازدید گفت: مصوب شد جاده نی ریز به بندرعباس (بند كلاغی به حاجی آباد) كه بیش از صد و ده كیلومتر مسیر راه را كوتاه می كند پس از تكمیل مطالعات تا یك ماه دیگر به مناقصه می رود.

وی افزود:جاده نی ریز به خرامه و جاده نی ریز به قطرویه در حال انجام و جاده دهچاه دربیدو و هرگان چاه نصرویه به مناقصه رفته است.

این گزارش حاكی از آن است كه در این بازدید سیاهپور مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ، مسعودی نماینده مردم شهرستان های استهبان و نی ریز، تكاور مدیركل راه و شهرسازی فارس ، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان و جمعی از مسوولین استانی و محلی حضور داشتند.

گفتنی است شهرستان نی ریز دارای ۴۲۶ كیلومتر راه اصلی ، فرعی و بزرگراهی و همچنین ۷۹۱ كیلومتر راه روستایی، ۵ مجتمع خدماتی رفاهی، ۹ شركت حمل و نقل كالا و ۴ شركت حمل و نقل مسافر است كه در سال بیش از یك میلیون تن كالا و ۹۰ هزار مسافر از مبدأ شهرستان جابجا می‌شوند.

نظر شما