شناسهٔ خبر: 61400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان مطرح كرد:

آماده باش ۱۰۰ اكیپ راهداری برای راهداری زمستانه/ وجود ۷۵ گردنه برف گیر در استان اصفهان

فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از آماده باش ۱۰۰ اكیپ راهداری دائم و موقت برای اجرای طرح راهداری زمستانه استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان، فرزاد دادخواه با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانه اظهار كرد: این طرح در مناطق كوهستانی، برف گیر و پربارش از اول آذرماه و در سایر محورهای مواصلاتی استان اصفهان از ۱۵ آذرماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینكه ۷۵۰ نفر از نیروهای مجرب راهداری در این طرح به مردم خدمت رسانی خواهند كرد، اضافه كرد: در اجرای این طرح ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۲۰۰ دستگاه تجهیزات راهداری مانند نمك پاش و تیغه های برف روب به كار گرفته شده اند.

معاون راهداری  اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح كرد: راهداری زمستانه در ۱۱ هزار و ۵۰۰ كیلومتر راه های حوزه استحفاظی استان اصفهان اجرا خواهد شد.

دادخواه به آمادگی كامل این معاونت برای زمستان سال جاری اشاره و خاطرنشان كرد: ذخیره شن وماسه و نمك مورد نیاز در انبارهای شهرستان های اصفهان، آماده سازی راهدارخانه ها ، تجهیز و تعمیر ماشین آلات و خرید تجهیزات جدید در حد امكان از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می آید.

وی از برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های ذیربط اعم از پلیس راه، هلال احمر و اور‍ژانس خبر داد و گفت: بانك اطلاعاتی پروژه ها و پیمانكاران، روسای ادارات شهرستانی و راهداران برای دسترسی سریع به اطلاعات راه های استان اصفهان در حال تدوین است كه به زودی منتشر و در اختیار مدیران ذی ربط قرار خواهد گرفت.

معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه كرد: در حال حاضر ۴۲ باب راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان وجود دارد كه در صورت نیاز، مردم در راه مانده در آن اسكان خواهند یافت.

دادخواه با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های برف و باران در استان اصفهان تاكید كرد: استان اصفهان ۷۵ گردنه برف گیر دارد.

وی تصریح كرد: در فصل بارش برف بیش از ۶۰ درصد از محورهای استان اصفهان تحت تاثیر بارش برف قرار می گیرند.

نظر شما