شناسهٔ خبر: 61415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌كل راه و شهرسازی استان خبر داد:

۳۴ پروژه راه‌های اصلی و فرعی در استان خراسان رضوی در دست احداث است

محمد پارسا معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ۳۴ پروژه در دست اجرای راه های اصلی و فرعی در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، محمد پارسا با اعلام این خبر گفت:  تعداد ۳۴ پروژه راه های اصلی و فرعی در دست اجرا است كه طول این قراردادها ۳۴۳ كیلومتر می‌باشد كه شامل احداث راه اصلی به میزان ۱۰ كیلومتر ( قطعه ۴ الف مشهد- سرخس)، بهسازی راه به میزان ۱۲۷ كیلومتر و باند دوم به میزان ۲۰۶ كیلومتر می باشد.

وی افزود: كل قرادادها بالغ بر ۵۱۸ میلیارد تومان می باشد كه جمع اعتبار پرداخت شده ۲۲۲ میلیارد بوده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ها ۵۹۸ میلیارد تومان می باشد. 

پارسا اظهار داشت: متوسط پیشرفت فیزیكی این پروژه ها ۳۷.۴۵  درصد و مطالبات پیمانكاران ۸۵ میلیارد تومان است.

معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، با اشاره به اینكه ۹۲.۶ كیلومتر راه اصلی و فرعی در استان از ابتدای سال ۹۷ ساخته و احداث شده است،گفت: علاوه بر ۵۷  كیلومتر راه اصلی و فرعی بهره برداری شده در نیمه اول سال ۹۷، ۳۵.۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی نیز آماده بهره برداری است كه به زودی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: درشش ماه ابتدای سال جاری، قطعه ۳ محور تایباد- تربت حیدریه (در کیلومتر ۲۱ تا ۳۱) به طول ۴ کیلومتر، محور بردسکن- درونه به طول ۶ کیلومتر، محور رباط سنگ - کدکن به طول ۲ کیلومتر و درگز- لطف آباد به طول ۲.۵ کیلومتر آماده بهره برداری می باشد.

وی افزود: تقاطع سنگ بست با احتساب رمپ و لوپ و پل های خاص به طول ۹.۱ کیلومتر می باشد.

پارسا همچنین در خصوص سایر پروژه های آماده افتتاح افزود:  تقاطع غیرهمسطح فولاد در محور نیشابور- فیروزه، ورودی و خروجی محور قوچان به طول ۲ کیلومتر، تقاطع غیرهمسطح نشاط در محور نغندر- خادر به طول ۲.۵ کیلومتر، روسازی محور کاشمر- سه راهی شادمهر به طول ۵ کیلومتر و بهسازی محور مشهد- گلبهار به طول ۲.۵ کیلومتراز دیگر پروژه های آماده بهره برداری این اداره كل در حوزه ساخت راه ها می باشد.

پارسا در خصوص پروژه های بهره برداری شده در سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال ۹۷ در مجموع ۵۷ كیلومتر راه اصلی و فرعی به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص پروژه های بهره برداری شده از ابتدای سال ۹۷ گفت: باند دوم محور خواف - سلامی (با احتساب دوربرگردان) به طول ۲۵ كیلومتر، محور تایباد -دوغارون به طول ۳.۵ كیلومتر، قطعه ۱ محور تایباد – تربت جام به طول ۱۱ كیلومتر، آسفالت راه دسترسی محور درگز-كبكان – دوغایی به تونل به طول ۲.۵ كیلومتر، روكش آسفالت محور كاهك-سبزوار به همراه پل زیرگذر ریوند به طول ۱.۵ كیلومتر، روكش آسفالت محور مشهد-سرخس به طول ۲.۵ كیلومتر، محور نغندر – خادر به طول ۲.۵ كیلومتر، محور سیمان قطعه ۴ به طول ۳.۵ كیلومتر، روكش آسفالت آزادراه مشهد- باغچه به طول ۵ كیلومتر و روكش آسفالت توپكای محور گلبهار- مشهد به طول ۳.۵ كیلومتر پروژه های بهره برداری شده از ابتدای سال جاری تا كنون بوده است.

نظر شما