شناسهٔ خبر: 61454 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم ارومیه در مجلس عنوان کرد

نقش پررنگ راه‌آهن ارومیه برای مقابله با تحریم در صورت اتصال به مرز

سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مردم ارومیه وکشور به خاطر افتتاح راه‌آهن مهاباد-ارومیه عنوان کرد: نکته بسیار مهم امتداد و اتصال این خط به مرزها به ویژه در زمان تحریم برای حمل‌ بارهای اروپا و ترکیه است.

سید هادی بهادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن عرض تبریک به مردم ارومیه به خاطر افتتاح راه‌آهن مهاباد-ارومیه اظهار داشت: افتتاح این پروژه ریلی برای مردم ارومیه و استان مزایای زیادی از جنبه زیست محیطی و کاهش آلایندگی همچنین جابجایی مسافر به همراه دارد اما نکته بسیار مهم در مورد این پروژه امتداد و اتصال ریل به مرز‌ها است.

وی افزود: اتصال این خط به مرز به ویژه در شرایط تحریم دریایی بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. به طوری که می‌توان بار وارداتی و ترانزیتی اروپا و ترکیه را به وسیله ریل جابجا کرد. 

بهادری با اشاره به فاصله ۵۰ کیلومتری راه آهن ارومیه تا مرز گفت: مردم استان سال‌ها منتظر تکمیل راه‌آهن مراغه-ارومیه بودند که با اهتمام دولت تدبیر و امید باقیمانده این خط حدفاصل مهاباد تا ارومیه نیز به بهره برداری رسید

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه با اهتمام دولت و پیگیری‌ نمایندگان و اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی موفق به کسب رضایت مردم استان شدیم.

نماینده مردم ارومیه با توجه به اولیت حمل‌‌ونقل مسافر در بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه-ارومیه تاکید کرد: نصب سینی دوار در ایستگاه راه‌آهن ارومیه یکی از اقدامات مطلوب در ایستگاه ارومیه محسوب می‌شود زیرا دیگر نیازی به اعزام دو لکومویتو با واگن‌ها نیست.

بهادری خاطرنشان کرد: پیگیری نمایندگان نیز در تسریع آمادگی این خط برای بهره‌برداری بسیار مهم است. البته نباید پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و تخصیص‌های مناسب رئیس سازمان برنامه و بودجه را نادیده گرفت.

 

نظر شما