شناسهٔ خبر: 6146 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شاکری در گفتگو با پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پيگير پرونده بوستان مادر هستيم

اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که این شورا پيگير پرونده بوستان مادر در دادگاه است گفت: اين پرونده زمستان سال گذشته با امضای جمعی از اهالی منطقه پنج به دادگاه ارائه شد.

اقبال شاكری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده بوستان مادر گفت :رحمت الله حافظی و محمد حقانی اعضای شورای شهر مسئول اصلی پیگیری و اظهار نظر درباره این موضوع هستند و تاکنون جلسات متعددی نیز در شورای شهر تهران در این رابطه برگزار شده است. در یکی از این جلسات نیز شهردار تهران اسناد و مدارکی درباره پرونده بوستان مادر ارائه کرد و با اعضای شورای شهر درباره این موضوع به بحث نشست.

شاكری درباره مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه افزود: شهردار تهران معتقد است برای زمینی که بوستان مادر در آن احداث شده كاربری فضای سبز دیده نشده و در نتیجه تغییر كاربری آن خلاف قانون مصوب نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تغییر كاربری فضای سبز این بوستان به تجاری- اداری اشاره کرد و گفت: ادعای تغییر كاربری در زمان مقرر شده اعلام نشد.

شاكری در پاسخ به این سوال كه «آیا شكایتی از سوی برخی ساكنان منطقه پنج تهران درباره تغییر كاربری به دادگاه ارایه شده و شورا در انتظار نتیجه این دادگاه است؟» گفت: شهردار تهران در جلسه‌ای كه در شورا مطرح شد عنوان كرد اگر به این نتیجه برسیم كه فضای سبز برای مردم مفیدتر است كاربری تغییر می‌كند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در همان جلسه گفته شد که سرانه فضای سبز در منطقه پنج که بوستان مادر در آن واقع شده بالاست و ضرورتی برای احداث فضای سبز در بوستان مادر نیست. در این زمینه هم اگر پرونده به شورای عالی معماری و شهرسازی و دادگاه برود و در این رابطه حكمی صادر شود شورای اسلامی شهر تهران پیگیر موضوع خواهد بود./

برچسب‌ها:

نظر شما