شناسهٔ خبر: 61462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت:

بررسی وضعیت طرح ها و پروژه های باز آفرینی شهری استان گیلان

جلسه جلسه بررسی وضعیت طرح ها و پروژه های باز آفرینی شهری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ،جلسه بررسی وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های بازآفرینی شهری در سطح استان گیلان با حضور کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان ، علی خاوری سرپرست راه و شهرسازی گیلان ، مدیران شهرداری و فرمانداری رشت و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه در خصوص چگونگی تامین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های بازآفرینی شهری ، برگزاری ستادهای شهرستانی و استانی بازآفرینی شهری ، جایگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در فرایند بازآفرینی  شهری ، چگونگی ارتقا کیفیت زندگی در بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی استان بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در خصوص  پیگیری تامین منابع یارانه سود تسهیلات  اعطایی بافت های فرسوده که از تعهدات دولت می باشد ، از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید شد.

ضمناً  در این جلسه در خصوص  لزوم ورود و اقدام مشترک دستگاهها به منظور توانمند سازی بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی ، هماهنگی های لازم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  صورت پذیرفت.

در پایان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آمادگی خود را جهت طرح موضوعات و فعالیت‌های ویژه بازآفرینی شهری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها اعلام کرد.       

نظر شما