شناسهٔ خبر: 61482 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه سنندج:

فرودگاه سنندج ظرفیت افزایش پروازها را دارد

فرودگاه سنندج مدیرکل فرودگاه سنندج با بیان اینکه ظرفیت این فرودگاه بیش از پروازهای موجود است گفت: تقاضا برای افزایش پروازها در فرودگاه سنندج وجود دارد.

محسن صیف‌زاده، مدیرکل فرودگاه سنندج، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت این فرودگاه برای پذیرش پروازهای بیشتر گفت: در حال حاضر فرودگاه سنندج با توجه به ظرفیت باند، اپرون، و ترمینال و امکان برقراری پروازهای شبانه در این فرودگاه، امکان پذیرش بیش از ۱۵ پرواز در طول شبانه روز را دارد.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر تنها یک تا ۲ پرواز در روز در فرودگاه سنندج برقرار است، این در حالی است که دستکم به اندازه سه پرواز در روز تقاضا وجود دارد.

صیف‌زاده افزود: در حال حاضر ۲۴ پرواز رفت و برگشت به صورت هفتگی در فرودگاه برقرار است که شامل ۸ پرواز هواپیمایی ایران‌ایر، ۸ پرواز آسمان و ۸ پرواز قشم‌ایر می‌شود. اما این تنها ۷۰ درصد تقاضا را پوشش می‌دهد. این در حالی است که فرودگاه از منظر فنی هیچ کمبودی ندارد و تعداد کم پروازها تنها به ایرلاین‌ها باز می‌گردد. همچنین تمام پروازها به مقصد تهران است، اما تقاضای برقراری پرواز برای سایر مسیرها نیز وجود دارد.

مدیرکل فرودگاه سنندج با اشاره به امکانات این فرودگاه گفت: در حال حاضر فرودگاه سنندج از نظر تجهیزات هیچ کم و کسری ندارد. باند، اپرون، تاکسی‌وی‌ها، سیستم روشنایی و تجهیزات کمک ناوبری با کیفیت هستند و تمام ابنیه شامل ترمینال، ساختمان تکنیکال بلاک و پارکینگ به تازگی به‌سازی شده‌اند.

فرودگاه سنندج در یک قدمی دریافت گواهینامه فرودگاهی

مدیرکل فرودگاه سنندج با اشاره به دریافت قریب الوقوع گواهینامه فرودگاهی توسط این فرودگاه گفت: برای دریافت گواهینامه فرودگاهی لازم است نواقص ایمنی رفع شوند و به همین منظور تمام موانع اطراف باند برچیده شده و سطوح پروازی با خاکریزی به استاندارد کامل رسیده است.

صیف‌زاده ادامه داد: در فرآیند اخذ گواهینامه فرودگاهی، ابتدا لازم است تمام ادارات ستادی شامل مراقبت پرواز، الکترونیک پروازی و ... با بازرسی نقایص ایمنی را پیدا کنند. سپس این نقایص برطرف شده و مجددا مورد بازرسی قرار می‌گیرد. بعد از بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری، گواهینامه فرودگاهی صادر می‌شود.

وی افزود: اکنون بازرسی اولیه در فرودگاه سنندج انجام شده و تا ۹۰ درصد نقایص ایمنی برطرف شده است.

صیف‌زاده در پایان گفت: همچنین لازم است مستنداتی شامل دستورالعمل‌ها و طرح اضطراری تهیه شده و به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شود. این مستندات اکنون در فرودگاه سنندج آماده شده و به تایید ادارات ستادی تهران نیز رسیده و آماده ارسال به سازمان هواپیمایی کشوری است.

 

نظر شما