شناسهٔ خبر: 61510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

احداث۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری

داریوش حسینی داریوش حسینی دراین خصوص گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در استان احداث نشده بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری ، داریوش حسینی دراین خصوص گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در استان احداث نشده بود.

وی ادامه داد: همچنین طی ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی ۸۱۶ راه اصلی و ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی احداث شده که در مقایسه با سالهای قبل از انقلاب به ترتیب از رشد ۹ درصدی و ۷۲۵ درصدی برخوردار است.

حسینی، طول راه روستایی آسفالته استان را یکهزار و ۵۳۹ کیلومتر و راه روستایی شوسه را ۲۱۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی، محورهای ارتباطی هیچ یک از روستاهای استان آسفالته نبوده و تنها ۶۵ کیلومتر از این راه ها شوسه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین به عملکرد نظام جمهوری اسلامی در ایجاد مسکن ارزان قیمت و استیجاری اشاره کرد و افزود: در این سالها ۲۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در استان ایجاد شده که در مقایسه با سال ۵۷ از رشد ۷۰ درصدی برخوردار است.

حسینی ادامه داد: تعداد طرح های جامع شهری ۲۷ مورد، طرح تفصیلی شهری ۲۶ مورد و طرح هادی شهری استان در سال ۹۷ به ۱۳ مورد رسیده در حالی که در سال ۵۷ تنها یک طرح جامع شهری تهیه و ابلاغ شده بود.

وی همچنین از ایجاد ۹ هزار و ۳۰۰ متر تونل در استان خبر داد و گفت: طول تونل های احداث شده استان در سال ۵۷ در حدود ۵۰۰ متر بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد پل های با دهانه ۱۰ متر به بالا در سال ۵۷، ۲۱ دهانه بوده اما این تعداد در سال ۹۷ به ۱۶۰ دهانه افزایش یافته است.
چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر دارای ۴۰ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی است.

نظر شما