شناسهٔ خبر: 6152 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با امضای تفاهم‌نامه‌ای اعلام شد:

کسر خدمت سربازی در سازمان بنادر و دریانوردی با پروژه‌های تحقیقاتی

سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه مشترک پژوهشی میان سازمان بنادر و موسسه تحقیقاتی صنایع دفاع با موضوع کسر خدمت سربازی در قبال انجام پروژه‌های تحقیقاتی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، تفاهم‌نامه ۵ ماده‌ای همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی میان سازمان بنادر و دریانوردی و موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی با هدف ارتقای جایگاه علم و فناوری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به امضا رسید.

محمدعلی حسن‌زاده مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی با اعلام این خبر توضیح داد: این تفاهم‌نامه با توجه به اهمیت و ضرورت انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و مشاوره‌ای مشترک و با توجه به نقش حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در ترویج دانش و فرهنگ بندری، دریایی و کشتی‌رانی و با استناد به راهبردهای کلان نقشه جامع علمی کشور، منعقد شده است.

مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه از اسفند ۹۳ به مدت ۵ سال اعتبار دارد، اعمال کسر خدمت نظام وظیفه برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی توسط دو نهاد را از جمله دستور کارهای این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی اضافه کرد: مراحل و فرایندهای مربوط به کسر خدمت سربازی از طریق کارگروه مشترک در دست نهایی شدن است که متعاقباَ و به همراه فهرست پروژه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر، همکاری در راه‌اندازی کرسی نظریه‌پردازی دریا و امنیت ملی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، دسترسی به اطلاعات پروژه‌های تحقیقاتی انجام شده توسط طرفین، تعیین عناوین پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویی، نظارت بر پروژه‌های درون‌سپاری مرتبط با موضوعات دفاع ملی از سوی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع از دیگر دستور کارهای این تفاهم‌نامه قلمداد می شود.

حسن‌زاده امکان حضور کارشناسان طرفین در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی یکدیگر، اولویت‌دهی به چاپ و نشر مقالات علمی پژوهشی ارسالی از جانب طرفین و امکان چاپ و نشر کتاب‌های اولویتدار و با موضوعات مشترک آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی را بر اساس این تفاهم توسط دو نهاد میسر دانست.

بنا بر اعلام مرکز بررسیها مطالعات راهبردی، در نقشه جامع علمی کشور به عنوان عالی‌ترین سند علمی ایران ایجاد نهادهای رصد علم و فناوری در حوزه‌های اولویت‌دار با هدف استفاده از توانمندیهای، فنی، عملی و گسترش همکاریهای مشترک در زمینه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی تصریح شده است.

گفتنی است تفاهمنامه همکاری میان سازمان بنادر به نمایندگی سعیدنژاد معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی به نمایندگی جبل عاملیان به عنوان رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع امضا شد. /

نظر شما