شناسهٔ خبر: 61530 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش برف و باران فردا در شمال غرب کشور / ورود سامانه بارشی فعال از جنوب غرب

آب و هوا مطابق آخرین مدل‌های پیش‌رو هواشناسی، در ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه، شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان غبار صبحگاهی را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق آخرین مدل‌های پیش‌رو هواشناسی، در ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه، شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان غبار صبحگاهی را تجربه کردند.

همچنین امروز در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ داد.

شدت بارش شرق هرمزگان، جنوب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بود.

طی این مدت شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج بود و بارش پراکنده در اصفهان و برخی نقاط آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز دور از انتظار نبود.

فردا با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه استان‌های واقع در شمال غرب، شاهد بارش خواهند بود و در مناطق کوهستانی بارش به صورت برف است.

از جمعه سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود، مناطق جنوب غرب، غرب، مرکز، جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و به تدریج شمال شرق کشور باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد. بارش در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، غرب بوشهر و جنوب همدان از شدت بیشتری برخوردار است.

بارش در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غرب به صورت برف خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود غرب خلیج فارس در این روز مواج باشد و از اواخر وقت جمعه با نفوذ هوای سرد به سواحل شمالی کشور بارش باران در این مناطق آغاز خواهد شد.

تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری با احتمال غبار صبحگاهی داشت و در بعضی ساعات شاهد وزش باد بود. کمینه دمای امروز تهران ۷و فردا صبح پیش‌بینی می‌شود این مقدار به ۸ درجه بالای صفر برسد. در مقابل بیشینه دمای امروز تهران ۱۷ و فردا این عدد به ۱۶ خواهد رسید.  

دمای سه روز آینده و شرایط جوی آنها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما