شناسهٔ خبر: 61535 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد:

بارش باران، رگبار و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی غربی طی روز جمعه/ تشدید سرعت باد در خلیج فارس و دریای خزر

بارش باران و سیلاب سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای از بارش باران، گاهی با شدت رگباری و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی درنواحی غربی کشو.ر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز جمعه سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می شود که بتدریج دامنه فعالیت آن طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به مناطق غرب و شمال غرب کشور گسترش خواهد یافت. از اینرو بارش باران، گاهی با شدت رگباری و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی درمناطق زیر پیش بینی می شود:

روز جمعه مورخ ۹۷/۰۹/۰۲: استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، کرمانشاه، همدان و جنوب کردستان. 

از اواخر وقت روز جمعه سواحل دریای خزر در استانهای گیلان و غرب مازندران ابری و گاهی با بارش باران خواهد بود که بتدریج از روز شنبه با افزایش سرعت و شمالی شدن جهت باد، بارش در این مناطق تشدید خواهد شد. در روز شنبه گستره بارشها شمال غرب، نواحی مرکزی و تهران را هم فرا می گیرد.

در روز جمعه برای ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی در شمال و شرق خوزستان، ایلام، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان بارش برف پیش بینی می شود، که سبب اختلال در تردد جاده ها و گردنه های کوهستانی منتهی به آنها خواهد شد. 

 با تشدید سرعت باد روز جمعه و شنبه خلیج فارس و روز شنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد شد.

 از این رو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی سازمانهای امدادی، مدیریت بحران و هموطنان عزیز بکار گرفته شود.

توصیه های هواشناسی:

۱-  احتیاط در حرکت شناورهای سبک در شمال خلیج فارس و دریای خزر.

۲- احتیاط در حمل و نقل جاده ای و در صورت ضروری بودن سفر، ضمن کسب اطلاعات کافی از وضعیت مسیر،به همراه داشتن تجهیزات زمستانی،

۳- بارش روز شنبه در جنوبغرب و سواحل شمالی کشور پتانسیل آبگرفتگی معابر عمومی را دارد. بنابراین هموطنان عزیز و سازمانهای امداد و نجات و مدیریت بحران آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط آبگرفتگی و بالا آمدن سطح رودخانه ها را داشته باشند ./
 

برچسب‌ها:

نظر شما