شناسهٔ خبر: 61567 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

نقش ویژه راه آهن قزوین - آستارا در اتصال آسیا به اروپا / کاهش آلاینده های زیست محیطی یکی از مزایای این پروژه ریلی

داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از نقش ویژه خط آهن قزوین - آستارا در اتصال هند به شمال اروپا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه حرکت قطار آزمایشی قزوین - رشت درخصوص اهمیت این پروژه اظهار داشت:  خط آهن ۳۵۰ کیلومتری قزوین - آستارا در صورت بهره برداری نهایی بمبئی در کشور هند را به هلسینکی پایتخت فنلاند در شمال اروپا متصل می کند.

داود محمدی با اشاره به نقش ویژه این مسیر ریلی در کاهش بار ترافیکی و تلفات جاده ای گفت: این مساله به همراه کاهش مصرف انرژی و عدم آلایندگی های زیست محیطی از مهمترین مزیت های خطوط ریلی است و جا به جایی میلیون ها مسافر و حمل کالا با ارزان ترین نرخ و امنیت موجود در آن را می توان از جمله دستاوردهای مهم استفاده از خط آهن برشمرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه ریلی در دست احداث قزوین - آستارا یک طرح مهم و ملی کشوری است که علاوه بر تهران، استان های البرز، قزوین و گیلان نیز به نحو مطلوبی از آن بهره مند می شوند و گرچه از اجرای فاز نخست آن، یعنی خط آهن قزوین - رشت بیش از ۱۲ سال می گذرد اما طی ۶ سال گذشته شاهد یک روند اجرایی مطلوب با سرمایه گذاری بسیار کلانی بودیم که در نهایت منجر به اتمام آن شد.

نظر شما