شناسهٔ خبر: 61589 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

فرصت مناسب ایران برای صادرات خدمات فنی مهندسی دریایی در همایش بین‌المللی ICOPMAS ۲۰۱۸

محمد رضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر،گفت: همایش آیکوپمس ، معتبرترین و قدیمی‌ترین نشست علمی در عرصه مهندسی دریایی در منطقه است که در دوره سیزدهم آن اساتید، دانش‌پژوهان ، متخصصان و کارشناسان ۴۰ کشور در تهران به مدت سه روز گردهم می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار قائم مقام ستاد همایش  ICOPMAS ۲۰۱۸  در برنامه زنده صبح با خبر با بیان اینکه اولین دوره این همایش سال ۶۹ برگزار شد، درباره جایگاه فعلی این همایش در مجامع بین المللی خاطرنشان کرد: هم اکنون انجمن جهانی زیرساخت‌های دریایی، سازمان جهانی هواشناسی، سازمان بین المللی آب و هوا شناسی دریای خزر، انجمن جهانی چراغ‌های دریایی، انجمن جهانی هیدروگرافی و چند مجمع دیگر بین‌المللی از این کنفرانس حمایت می‌کنند.  

وی با بیان اینکه در این همایش استادانی از دانشگاه های انگلیس، سوئد، کانادا، هلند، عمان، ژاپن و ایران به عنوان سخنران اصلی حضور خواهند داشت. ، گفت: کمیته علمی همایش امسال توسط ۷۰ درصد اساتید بنام داخلی و ۳۰ درصد از صاحب نظران معتبر خارجی از سراسر دنیا هدایت و مدیریت می شود.

وی درباره کاربردی بودن برگزاری کنفرانس سواحل و بنادر و سازه‌های دریایی، تصریح کرد: در طول دوره‌های گذشته که این همایش برگزار شده، توانسته ایم با استفاده از پیشنهادات پژوهشگران و کارشناسان و مقاله‌های آنها آئین‌نامه‌هایی که در خصوص نحوه مهندسی بنادر و دستورالعمل ارائه می‌دهند را تدوین کرده و در سازمان برنامه و بودجه به تصویب برسانیم. در حال حاضر این آئین‌نامه‌ها ملاک عمل فعالیت در توسعه سواحل و بنادر هستند.

اله یار با بیان اینکه انجمن جهانی زیرساخت های دریایی (  (PIANC با ۱۳۳ سال قدمت که از حامیان این همایش است، افزود: در این انجمن  ۲۵ کشور عضو  هستند و یکی از انجمن های معتبر در زمینه طراحی آئین نامه های توسعه سواحل دریایی در جهان به حساب می آید.

وی تاکید کرد: ایران تنها کشور منطقه خاورمیانه است که در  انجمن یاد شده عضویت دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مهندسی سواحل جایگاه بسیار ویژه ای در منطقه دارد. اکثر قریب به اتفاق کارهایی که در حوزه دریایی و بندری کشور انجام می شود، توسط متخصصان داخلی، مراکز دانش بنیان، شرکت های مهندسین مشاور و با پشتیبانی دانشگاه های کشور به سرانجام می رسد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، قائم مقام ستاد همایش  ICOPMAS ۲۰۱۸در خصوص ابعاد دیگر اهمیت و جایگاه این همایش در مجامع بین‌المللی گفت: اخیرا در اجلاس سران آب و هواشناسی دریای خزر در سند نهایی این اجلاس تاکید شد تا از تجارب ایران و متخصصان ایرانی در امر مدیریت سواحل در تهیه طرح مدیریت سواحل خودشان استفاده شود که فرصت بهینه ای را برای ایران جهت صدور خدمات فنی و مهندسی دریایی فراهم می آورد.

نظر شما