شناسهٔ خبر: 61597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالي خبر داد:

برگزاری دوره آشنایی با آیین نامه اجرایی حمل و نقل مواد خطرناک در خراسان شمالی

نشست دوره آشنایی با آیین نامه اجرایی حمل و نقل مواد خطرناک در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ،‌ با توجه به تاكید مقام عالی وزارت راه وشهرسازی مبنی بر اهمیت و ضرورت آشنایی ذینفعان بخش حمل و نقل جاده‌ای و مسئولین ادارات استانی و شهرستانی با آیین نامه اجرایی حمل و نقل مواد خطرناك با هدف پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات جابجایی محمولات خطرناك  ، دوره مذكور با حضور ناظر محترم مركز آموزش  سازمان مركزی و همكاران مدعو از استان گلستان در محل سالن همایش اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی برگزار شد .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در این دوره آموزشی گفت: سالانه حجم زیادی مواد خطرناک توسط ناوگان مختلف در سطح کشور جابه جا می شود که بیش از ۹۰ درصد از این کالاها از طریق زمینی و در سطح جاده ها جابه جا می شود.

سعید سبحانی گفت: جابجایی حجم بالایی از مواد خطرناک به صورت زمینی می باشد كه این امر اهمیت آشنایی رانندگان با آیین نامه حمل مواد خطرناک را بیش از پیش ضروری نموده است.

سبحانی گفت: با توجه به اهمیت آشنایی با آیین نامه جابجایی مواد خطرناک، برگزاری این دوره های آموزشی الزامی وضروری است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: نیازاست قوانین و مقررات ایمنی مطابق با آیین نامه اجرائی حمل ونقل مواد خطرناك ، برای رانندگان و شرکت های حمل و نقل بازآموزی و یادآوری شود.

بر اساس این گزارش، در این دوره یک روزه،  روسای ادارات  شهرستانی و معاونت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی  حضور داشتند.

نظر شما