شناسهٔ خبر: 61603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

قطع شدن راه ۸۵ روستا در کهگیلویه و بویراحمد/هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی و فاقد زیرسازی و ابنیه فنی است

علی خوان پایه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسدود شدن ۸۵ جاده روستایی در اثر بارندگی‌های اخیر گفت: هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی در استان، فاقد زیرسازی، ابنیه فنی و پل است و با کوچکترین بارندگی دسترسی‌ها قطع می‌شود.

علی خوان‌پایه، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به مسدودشدن ۸۵ مسیر روستایی در اثر بارندگی‌های اخیر گفت: راه‌های روستایی استان فاقد زیرسازی، ابنیه فنی و پل است و با کوچکترین بارندگی دسترسی‌ها قطع می‌شود.

وی افزود: حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه خاکی روستایی در استان داریم. این راه‌ها فاقد زیرسازی، ابنیه فنی و پل است. این نقاط کم برخوردار و محرومند و به تبع این از راه روستایی نیز برخوردار نیستند.

خوان‌پایه درباره راهکارها در بازگشایی مسیرهای بسته روستایی توضیح داد: بعد از بارندگی و خشک  شدن نسبی زمین می‌توان نسبت به بازگشایی راه‌ها اقدام کرد. در مجموع در سطح استان بارندگی و برف داریم و امکانات اصلی برای راه‌های اصلی و فرعی که دارای تردد بیشتری هستند، فعال می‌شوند و راهدارخانه‌ها بیشتر در این نقاط فعالیت می‌کنند.

این مدیر استانی اضافه کرد: چون عملا عبور و مرور در مسیرهای خاکی هنگام بارندگی امکان‌پذیر نیست، دستگاه‌ها و ماشین‌های راهسازی نیز قابلیت تردد در جاده‌های روستایی خاکی را ندارند و ماشین‌آلات را بعد از بارندگی می‌توانیم به محل اعزام کنیم.

خوان‌پایه گفت: سعی‌مان بر این است که انسداد نداشته باشیم، ولی قطعا در مسیرهای این ۸۵ روستا انسدادکامل وجود دارد و حتی در صورت کمک‌های راهداری امکان رفتن لودر یا ماشین‌آلات به مسیرهای مسدود وجود ندارد و شاید به بافت اصلی جاده هم آسیب برساند. اگر هم عبور و مروری هم وجود داشته، به سختی صورت گرفته است./

نظر شما