شناسهٔ خبر: 61628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

آمادگی کامل راهداری استان اردبیل با ۴۵۸ نیروی انسانی

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:راهداری با ۴۵۸ نیروی انسانی برای زمستان امسال آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل،علی رحمتی در بازدید از محورهای مواصلاتی استان افزود: راهداری استان اردبیل در زمستان امسال با بیش از ۲۰۰دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در خدمت مردم استان خواهد بود.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: ۵۱ دستگاه ماشین پس از عید نوروز به صورت قراردادی در محورهای استان مستقر خواهند شد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به بارش برف در محورهای استان تصریح کرد: باتوجه به اطلاعیه صادره از هواشناسی استان در هفته گذشته، از ۴۸ساعت پیش اکیپ های راهداری در محور های صائین و الماس مستقر هستند.

عضو شورای ترافیک استان گفت: در ۱۲ساعت گذشته محور های صائین، اسالم، حیران و به شکل محدودتری جاده مشگین شهر برف روبی شده است.

رحمتی افزود: تا پیش از بارش های ۱۲ساعته گذشته، طی هفته های گذشته در ۲۰۳ محور برف روبی در مسیرهایی چون گردنه صائین و الماس انجام شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل  گفت: استان اردبیل ۶هزار و ۳۷۲کیلومتر راه دارد که ۴هزار و ۷۶۸ کیلومتر راه روستایی است و با آغاز بارش در کلیه محورها، اکیپ های راهداری حضور ۲۴ساعته خواهند داشت.

عضو کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲راهدارخانه در راه های استان وجود دارد که ۹ باب آن ثابت و مابقی به صورت سیار هستند افزود: از استان های زنجان و آذربایجان شرقی(سراب) ۱۴هزار تن نمک خریداری شده است که بیشتر محموله به آشیانه منتقل شده و پس از انتقال به دپو با افزودن ۱۵ تن ماسه، در صورت بارش برف بدون فوت وقت در راه ها نمک پاشی صورت خواهد گرفت.

رحمتی بیان کرد: بر روی ماشین آلات زمستانی راهداری تعمیرات اساسی در طول یکسال گذشته انجام شده است و راهداری با ۴۵۸ نیروی انسانی برای زمستان امسال آمادگی کامل دارد که با بارش برف اولویت راهداری راه های اصل و شریان ها خواهد بود و پس از فراغت از این محورها راه های روستایی بدون فوت وقت باز خواهند شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل باتوجه به عدم تخصیص اعتبارات استانی راهداری تصریح کرد: با وجود قیمت های فعلی بازار خرید ماشین آلات سخت شده است، اما توانستیم با کسب اعتبارات سازمان راهداری تعداد ماشین آلات سبک را افزایش دهیم و به هر شهرستان باتوجه به موقعیت جغرافیایی ماشین آلاتی اختصاص دهیم ضمن اینکه تعدادی ماشین آلات مجهز در حال خرید توسط سازمان راهداری استان است و اگر نوسانات خاصی در بازار رخ ندهد تا یک ماه آینده به کارگیری خواهند شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به قدمت بالای ماشین آلات راهداری گفت: متأسفانه بیشتر ماشین های راهداری بالای سی سال هستند و حتی ماشین برف روبی در اختیار داریم که نزدیک به ۴۰سال است که از عمر فعالیت این دستگاه می گذرد اما به ناچار مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر اردبیل از مردم عزیز استان خواست باتوجه به ایام زودرس زمستان، در صورت سفر حتما با تجهیزات زمستانی تردد کنند و پیش از آغاز سفر از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل محورهای مورد نظر خود را چک کرده، قبل و در حین سفر به هشدارها و توصیه های پلیس راه و راهداری توجه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما