شناسهٔ خبر: 61668 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور ارتباطات بانک مسکن تشریح کرد؛

حجم پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در استان‌های کشور/پرداخت بالغ بر ۵۳۰ میلیاردتومان تسهیلات مشارکت مدنی در مهرماه سالجاری

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک‌مسکن از پرداخت ۱۷ هزار و ۱۹ فقره تسهیلات ساخت مسکن در مهرماه سال جاری به متقاضیان سراسر کشور خبر داد و گفت: در مهرماه سالجاری ارزش تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان به ارزش یک هزار و ۵۳۰ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک‌مسکن با اعلام این خبر، افزود: بانک مسکن طی یک ماه نخست فصل پائیز ۱۷ هزار و ۱۹ فقره تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت مسکن) به ارزش یک هزار و ۵۳۰ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به متقاضیان سراسر کشور اعطا کرده است.

وی با اشاره به کارنامه تسهیلات پرداختی در بخش ساخت مسکن طی یک ماه مهر، اظهار کرد: در مهرماه سال جاری، بیشترین میزان تسهیلات مشارکت مدنی به لحاظ تعداد، به متقاضیان استان کرمانشاه از سوی بانک مسکن پرداخت شده است. بررسی میزان تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به این استان نشان می دهد طی ماه مهر، بانک مسکن ۵ هزار و ۹۳۸ فقره تسهیلات به ارزش ۲۱۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ۹۰۰ هزار تومان به متقاضیان این استان تسهیلات پرداخت کرده است. بازسازی گسترده ساختمان های مسکونی در شهرهای زلزله زده کرمانشاه طی یکسال گذشته باعث افزایش حجم استفاده از تسهیلات بانک مسکن شده است.

وی با بیان اینکه پس از استان کرمانشاه، استان‌های کرمان و فارس به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات مدنی را از بانک مسکن دریافت کرده‌اند، گفت: در نخستین ماه از پائیز امسال، بانک مسکن به متقاضیان استان کرمان ۸۵۳ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش ۵۷ میلیارد و ۵۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و به متقاضیان استان فارس ۸۱۱ فقره تسهیلات ساخت مسکن به ارزش ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان اعطا کرده است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک‌مسکن به حجم تسهیلات پرداختی حوزه مشارکت مدنی در استان تهران نیز اشاره و تصریح کرد: در استان تهران شعب مرکزی، شرق و غرب مجموعا ۴۵۵ فقره تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) به متقاضیان پرداخت کرده‌اند. به طوری که ارزش ریالی تسهیلات اعطایی در این بخش معادل ۲۱۰ میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی در عین حال به آمار تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده در سایر استان‌ها طی یک ماه مهر نیز اشاره کرد و گفت: در سایر استان‌های کشور نیز بانک‌مسکن فعالیت متمرکزی در بخش تسهیلات مشارکت مدنی داشته و تلاش کرده به تمامی متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات در تمامی کشور پاسخ دهد. از این رو علاوه بر شعب استان هایی که در پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی به لحاظ تعداد پیشرو بوده اند سایر استان های کشور نیز برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به درخواست های اخذ تسهیلات پاسخ مثبت داده اند. به عنوان مثال طی یک ماه مهر، در استان اصفهان معادل ۷۵۶ فقره، در استان مازندران معادل ۷۰۶ فقره و در استان آذربایجان شرقی معادل ۶۷۲ فقره تسهیلات مشارکت مدنی از سوی شعب بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن،‌وی با اشاره به حجم تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده در بازه زمانی مذکور به متقاضیان استان‌های جنوبی کشور نیز گفت: طی ماه ابتدایی فصل پائیز در استان بوشهر معادل ۲۶ فقره، در استان هرمزگان معادل ۱۱۸ فقره، در استان خوزستان ۳۷۵ فقره و در استان سیستان و بلوچستان معادل ۲۴۷ فقره تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده است.

به گفته ایزدی پرداخت تسهیلات حوزه ساخت وساز طی سال های اخیر از سوی بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه مسکن سرعت بیشتری پیدا کرده است.

نظر شما