شناسهٔ خبر: 61686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالي خبر داد:

ایمن سازی مدارس حاشیه جاده خراسان شمالی ۲.۲ میلیارد ریال اعتبار دارد

حامد معروف رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت:در سالجاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایمن سازی مدارس روستایی حاشیه جاده های استان صرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت:در سالجاری ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایمن سازی مدارس روستایی حاشیه جاده های استان صرف می شود.

حامد معروف اظهار داشت: در سالجاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیار ریال برای ایمن سازی فیزیکی و۵۰۰ میلیون ریال برای ایمن سازی آموزشی مدارس حاشیه جاده های استان هزینه می شود.

وی تصریح کرد: امسال ایمن سازی فیزیکی هفت باب مدرسه در استان مصوب شده است که تلاش داریم تا این رقم به ۱۰ مدرسه افزایش یابد همچنین ایمن سازی آموزشی ۲۵ مدرسه مصوب شده است که هدف ما افزایش این رقم به ۳۰ مدرسه است.

ایمن سازی فیزیکی در مدارس شامل اقداماتی چون نصب چراغ چشمک زن، خط کشی جاده و خط نوشته است و ایمن سازی آموزشی هم شامل اقدامات آموزش نحوه تردد ایمن دانش آموزان، افزایش دانش ایمنی و ترافیک و آموختن مهارت در این حوزه با توزیع اقلام آموزشی، کتاب و جلیقه های شبرنگ است.

حدود ۱۰هزار نفر دانش آموز در ۱۹۰ آموزشگاه حاشیه جاده مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما