شناسهٔ خبر: 61693 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری اعلام کرد:

نقش چشمگیر بسیج در ترویج ادبیات بازآفرینی شهری/ وظیفه ذاتی شرکت بازآفرینی شهری خدمت به جامعه آسیب‌پذیر است

جلسه نشست هفته بسیج با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از اعضای بسیج این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست، با تبریک ولادت رسول اکرم (ص)، امام جعفرصادق (ع)، هفته وحدت اسلامی و هفته بسیج اظهار کرد: بسیج علاوه بر نقش سازمانی، نقش مردمی نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش محوری بسیج در خصوص خدمت رسانی به مردم ، بیان کرد: مهمترین تکیه گاه بسیج مردمی بودن آن است.   

وی با بیان اینکه بسیج علاوه بر مقابله با هر نوع تهدیدی علیه کشور، نقش مهمی نیز در حوزه خدمت رسانی به کشور دارد، افزود: پایگاه بسیج می تواند نقش جدی ای را در حوزه وظیفه سازمانی شرکت بازآفرینی شهری که خدمت رسانی به مردم بافت های هدف بازآفرینی شهری است، ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف برنامه بازآفرینی، اقشار آسیب پذیر کشور هستند، گفت: این قشر از جامعه با اتفاقات ناگوار کوچک به راحتی آسیب می بینند و با اتفاقات مثبت کوچک نیز تقویت می شوند، بنابراین این موضوع وظیفه ما را سنگین تر می کند.

عشایری تاکید کرد: وظیفه ذاتی شرکت بازآفرینی شهری خدمت به جامعه آسیب پذیر در حوزه های مختلف اعم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. یعنی از کالبد گرفته تا موضوعات غیرکالبدی، همه در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری قرار دارد و بسیج می تواند در ترویج ادبیات و فرهنگ بازآفرینی شهری و خدمت به مردم محلات هدف نقش آفرینی کند.

در ادامه، حبیب حیدری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ایثار و جهاد نوسازی با اشاره به اینکه نام بسیج یادآور خاطره بزرگترین مردان تاریخ است، اظهارکرد: بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته رفیع آن، اذان شهادت سر داده اند.

وی ادامه داد: باید باور کنیم که تنها راه نجات کشور بازگشت به فرهنگ بسیج و حاکمیت بسیجی در همه عرصه هاست زیرا اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد بود والا باید هر روز منتظر حادثه ماند.

حیدری اظهارکرد: بسیج نقش خود را به معنای واقعی در دوران دفاع مقدس ادا کرده و پس از آن نیز به ایفای نقش خود در عرصه های مختلف پرداخته است. 

وی گفت: توجه حضرت امام خمینی (ره) و تعبیرهای بی نظیر ایشان درباره بسیج نشان دهنده این است که هیچ نهادی والاتر و عزیزتر از بسیج در نگاه ایشان نبوده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ایثار و جهاد نوسازی در پایان با اشاره به اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران بین سازمان ها و نهادهای مختلف وزارت راه و شهرسازی از درصد جذب بالای بسیجیان برخوردار بوده، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد کارکنان این شرکت به صورت رسمی عضو بسیج هستند./

نظر شما