شناسهٔ خبر: 61694 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع فرماندهان و اعضای شورای مرکزی بسیج این وزارتخانه:

وظیفه بسیج بیان رسای عدم تسلیم پذیری ایران است / هزینه یکسری را حاکمیت می دهد اما با حرف های ناروا به دنبال تخریب نظام هستند/

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ارزان و مفت به دست نیامده که آمریکا آن را ارزان و مفت ساقط کند. باید در چهلمین سال انقلاب وظایف‌مان را به رغم کمبود بودجه خلاقانه و متفاوت انجام دهیم تا مردم ببینند برای خدمتگزاری پای کار هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با آغاز هفته بسیج جمعی از فرماندهان و اعضای شورای مرکزی بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند و گزارشی را از فعالیت‌های صورت گرفته به وزیر ارائه دادند.

محمد اسلامی در پایان ارائه این گزارش ضمن تبریک ایام ربیع الاول به همه بسیجیان و تبریک ایام بسیج به آنها با تاکید بر اینکه هفته بسیج همواره یادآور مناسبتی هچون میلاد نبی مکرم اسلام بوده و کمک می‌کند با پیروی از مکتب اهل بیت یک بازبینی روی خودمان داشته باشیم، اظهار داشت: این یک ارزش است و به همین واسطه در همین هفته بسیج باید چنین اتفاقی رخ دهد تا ببینیم تا چه میزان مخلص و خدتمگزار قدم برمی‌داریم.

وی افزود: این مسئله در شرایطی است که به اندازه کافی دلیل و توجیه به خاطر مشکلات وجود دارد و باید از خودمان مراقبت و مواظبت بیشتری داشته باشیم. فضای داخل جامعه آلوده بوده و شاهد مخلوط شدن ارزش‌ها هستیم. به همین خاطر هفته بسیج کمک می‌کند که خودمان را از این منظر تنظیم کنیم.

وی گفت: روشن است که ما هیچ شأنی جز خدمتگزاری نداریم و این یک نکته مهم است که اگر مسئولیتی داریم به واسطه همین خدمتگزاری بوده که به ما شأن داده است. به همین خاطر اگر از آن غفلت کرده و آن را در تقدم قرار ندهیم به وظیفه شرعی و قانونی خودمان عمل نکرده ایم.

این مقام عالی دولت با تاکید بر اینکه مجموعه وزارت راه و شهرسازی با توجه به متصل بودن به زندگی مردم پیوستگی زیادی به برآیند عزت ملی دارد، گفت: نگاهی به هر گوشه از وظایف وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که آمیختگی فوق العاده‌ای با زندگی مردم هم در بحث زندگی فردی و هم در بحث اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: به واسطه همین پیوستگی باید ملاحظات رعایت و مراقب باشیم که چه می‌گوییم و چه تصمیم و عملی انجام می‌دهیم چرا که هر صحبتی که بشود فوق‌العاده سریع و برق آسا در زندگی مردم تاثیر گذار خواهد بود. در همین خصوص در این جایگاه حائز اهمیت و ممتازی که وزارت راه و شهرسازی دارد وظایف قانونی به شایستگی انجام شود.

اسلامی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در این شرایط اظهار داشت: در این خصوص و در این ساختار طبیعی است که نقش بسیج پررنگ‌تر و پرمفهوم‌تر باشد چرا که می‌خواهد پاسدار ارزش‌ها و فرهنگ انقلاب اسلامی باشد. این پاسداری از فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در ماموریت‌های ذاتی و جای‌جای وزارت راه و شهرسازی تکلیف‌آور است و باید از آن مراقبت کنیم. غفلت روا نیست و به همین خاطر این موضوع برای ما امروز مهم‌ترین دستاورد است.

وی افزود: شرایط کشور و مطالبات مردم با توجه به اوضاع اقتصادی به شدت متفاوت شده است. به هر صورت تهاجم دشمن در همه ابعاد از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده است ولی امروز به معنی واقعی کلمه یک جنگ اقتصادی است. در جنگ اقتصادی خیلی مهم است که نگاه‌ها و رویکردهای‌مان چطور بوده و چه سازوکارهایی را انجام می‌دهیم.

بعضی فکرها و سیاست ها خط فکری بیگانگان را پیاده می کنند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش ویژه این وزارتخانه در زمان دفاع مقدس و نقش‌آفرینی ویژه آن تصریح کرد: باید امروز ببینیم در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی در این جنگ اقتصادی با توجه به این‌که متصل به زندگی مردم است چطور می‌خواهد پاسخگو باشد.

وی افزود: باید بینیم کسانی که در دستگاه‌های ما کار می‌کنند چقدر می‌توانند کمک کنند که بتوانیم به جای رفتن به سمت تسلیم در مسیر مقاومت یا کارآمدسازی حرکت کنیم. بعضی فکرها و سیاست‌ها وجود دارد که به صورت مرئی یا نامرئی خط فکری بیگانگان را با اینکه حتی حقوق‌شان را هم از ما گرفته و از امکانات ما بهره می‌برند، پیاده کرده و سیستم را تهدید می‌کنند. اینجاست که بسیج و بسیجی باید بسیار تاثیرگذار باشد و با ارائه فکر و راه حل مهندسی کار را دنبال کنند. این راه‌ها نباید با تنش و درگیری یا همان کارهای اطلاعاتی و امنیتی بلکه باید علمی و مهندسی باشد.

اسلامی گفت: خیلی از رویکردهایی که سیستم‌های تابعه ما به سمت آن می‌روند یا گران هستند یا به دلیل تحریم به سرانجام نخواهند رسید و به همین خاطر نباید به سمت‌شان رفت و حتما از راه‌های خلاقانه باید بهره گرفت. اینجاست که نقش متفاوتی را از بسیج وزارت راه و شهرسازی به خصوص در سازمان‌های تخصصی می‌تواند شاهد بود که با بکارگیری از این نقش‌های متفاوت عبور از شرایط و بحران کنونی را هدف قرار گرفته و به نتیجه برسند و این مساله در این مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت است.

باید به مردم امید اما نه با وعده و وعید داد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به بحث امید و دمیدن و پررنگ کردن آن توسط بسیج در جامعه اظهار داشت: نکته دیگر دادن امید به مردم اما نه با وعده و وعید است. یک جریان فکری به خصوص در فضای مجازی به دنبال بردن آبروی جمهوری اسلامی است. متاسفانه شاهد این هستیم که هزینه یکسری از افراد که حتی کسوت هم دارند را حاکمیت و جمهوری اسلامی می دهد اما اتهاماتی را به سیستم روا می دارند که نقش ویژه‌ای در تخریب باورهای مردم دارد.

وی ادامه داد: این حرف‌ها برای تخریف باور مردم بسیار هوشمندانه انتخاب شده و که باید شناسایی شوند. حرف‌های ناروا و ناصوابی که مملوت از اتهامات بدون اطلاعات است تا مقبولیت جمهوری اسلامی را نزدم مردم تخریب کند. این جریانی است که در همه جا فعال بوده و بسیار با آن مواجه هستیم.

اسلامی ادامه داد: حرف‌هایی زده می‌شود که اگر به آنها دقت و توجه ویژه داشته باشید متوجه خواهید شد که اصلا چنین چیزی وجود خارجی ندارد اما با تمام بی پایه و اساس بودن در یک لباس موجه تحلیل می‌شوند تا حیثیت جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند. اینها مواردی است که هر روز پیرامون  ما اتفاق می‌افتد و ما وظیفه داریم از دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سال چهلم انقلاب اسلامی باید یادمان باشد که در این هجمه به راه افتاده نباید هزینه‌هایی که شهدا و جانبازان ما دادند فراموش شود که دستاورد آنها حفظ این انقلاب بود نه مالی. با این حال اما شاهد هستیم که همه این ارزش‌ها را با یک تحلیل وارونه و هیچ و پوچ به سمتی می‌برند که انگار همه این هزینه‌ها به سمت بطالت رفته و ما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

وی افزود: در صورتی که باید یادمان باشد در همین کشور و در همین تهران وضعیت ما از حیث وابستگی به چه نحو بود و دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند. امروز آمریکایی که مردم به رهبری امام راحل آن را از این کشور بیرون کرد در اکثر کشورهای جهان فردی را گذاشته که هرگونه معامله با ایران را متوقف می‌کند. این یعنی حکومت‌ها چه ابرقدرت و چه ضعیف این کشور در آن‌ها نفوذ کرده و آنقدر روی آنها مسلط است که معامله با ایران را متوقف می‌کند.

استقلال ایران یک دستاورد عظیم و ثمره ایثار و شهادت است

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: این استقلال ایران یک دستاورد عظیم است که این همه ایثار و شهادت به دست آمده که روی رای ما نمی‌توانند تاثیر بگذارند و خودمان برای منابع خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم. واقعا این یک ارزش در مقابل کشوری است که حق وتو دارد اما آمریکا به او حکم می‌کند که حق ندارد پول را برای ایران جابه‌جا کند. این ارزش چیزی جز عزت و شرفی نیست که ما برای آن خون دادیم که نشان می‌دهد آن کشور ابرقدرت سلطه پذیر است ما سلطه پدذیر نیستیم.

وی افزود: مرز سلطه پذیری عدم تسلیم است و ما در این مسیر حرکت می‌کنیم. این موضوع باید با بیان رسا ارائه شود تا مردم بدانند ما کجا قرار داریم. نباید این‌طور باشد که تحلیل کنند با این حرف‌ها و اقدامات آمریکا تحریک می‌شود و آن وقت ما را تحریم می‌کند. آمریکا را هیچکس تحریک نمی کند چون اتفاقی که افتاده این است که آنها با استقلال ایران مخالف بوده و عدم تبعیت ما او را به اینجا رسانده که کشور ما را تجزیه کند.

اسلامی ادامه داد: این شرایط باعث شده که آمریکا به این نتیجه برسد که دنبال تجزیه ایران باشد چون این این موضوع از درون اتفاق نخواهد افتاد و اتحاد ملی ما چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهد. همین مساله سبب شده تا از بیرون کار را پیش ببرد و برای همین بود که به دنبال تجزیه عراق و سوریه است و یک حکومت تحت سلطه خودش به اسم داعش را آمریکا به وجود آورد تا با حمایت آن‌ها شاهد سلطه‌اش در نزدیکی مرزهای ایران باشد و به این شکل ایران را تجزیه و انقلاب اسلامی را ساقط کند.

وی در پایان گفت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ارزان و مفت به دست نیامده که آمریکا آن را ارزان و مفت ساقط کند. به همین خاطر هوشیاری بسیج و به خصوص بسیج وزارت راه و شهرسازی است اهمیت ویژه‌ای دارد. در خدمت به مردم باید مواظب باشیم که بهتر دیگران به آنها امید دهیم. باید در چهلمین سال انقلاب وظایف‌مان را به رغم کمبود بودجه خلاقانه و متفاوت انجام بدهیم تا مردم ببینند برای خدمتگزاری پای کار هستیم.

 

نظر شما