شناسهٔ خبر: 61717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالي:

اجرای طرح ارتقای ایمنی وانت بارها در خراسان شمالی

بديعي‌مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: طرح ايمن سازي فيزيكي محور بجنورد-شيروان با هدف ارتقای ایمنی وانت بارها اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: این طرح  برای نخستین بار در کشور ودر محور بجنورد-شیروان  اجرایی می شودو سعي برآن است با استفاده ازعلائم افقي وعمودي ،فاصله طولي مجاز بين وسايل نقليه به راننده اطلا ع رساني گردد.

وی افزود: محور بجنورد-شيروان ، بیشترین تصادفات وانت بارها را به خود اختصاص داده و در این مسیر سوانح  وانت بارها به علت عدم رعایت فاصله طولی ودر نتيجه برخورد جلو به عقب ثبت شده است.

ايشان خاطر نشان شدند : در این طرح، در فاصله پنج کیلومتری حاشيه جاده ي تونل بابامان تا بجنورد و بالعکس خط کشی می شود و راننده عبوری از این مسیر نسبت به رعایت فاصله طولی متذکر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ۶ماهه اول سالجاري  ۸ نفر از سرنشینان وانت بارها در تصادفات جاده ای  جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه این افراد در  ۶ حادثه تصادف جان باخته اند گفت: قریب به اتفاق سوانح ، واژگونی بوده است که در آن سه نفر راننده و مابقی سرنشین وانت بار جان خود را از دست داده اند.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ماهه اول سال قبل نیز ۳نفر شرنشین و  ۶ راننده وانت بار در ۸ فقره تصادف جاده ای فوت کرده اند./

نظر شما