شناسهٔ خبر: 61758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

اجرای طرح ارتقای ایمنی وانت بارها در خراسان شمالی

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: طرح ايمن سازي فيزيكي محور بجنورد-شيروان با هدف ارتقای ایمنی وانت بارها اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در کشور ودر محور بجنورد-شیروان  اجرایی می شود و سعی برآن است با استفاده ازعلائم افقی و عمودی ،فاصله طولی مجاز بین وسایل نقلیه به راننده اطلا ع رسانی شد.

وی افزود: محور بجنورد-شیروان ، بیشترین تصادفات وانت بارها را به خود اختصاص داده و در این مسیر سوانح  وانت بارها به علت عدم رعایت فاصله طولی ودر نتیجه برخورد جلو به عقب ثبت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد:در این طرح، در فاصله پنج کیلومتری حاشیه جاده ی تونل بابامان تا بجنورد و بالعکس خط کشی می شود و راننده عبوری از این مسیر نسبت به رعایت فاصله طولی متذکر خواهد شد.

وی اظهار داشت: در ۶ماهه اول سالجاری  ۸نفر از سرنشینان وانت بارها در تصادفات جاده ای  جان خود را از دست داده اند.

بدیعی مقدم با بیان اینکه این افراد در ۶حادثه تصادف جان باخته اند گفت: قریب به اتفاق سوانح ، واژگونی بوده است که در آن سه نفر راننده و مابقی سرنشین وانت بار جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: در ۶ماهه اول سال قبل نیز ۳نفر شرنشین و  ۶ راننده وانت بار در ۸ فقره تصادف جاده ای فوت کرده‌اند.