شناسهٔ خبر: 61766 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسوول پروژه‌های اجرایی بازآفرینی استان خراسان شمالی در بازدید از پروژه‌های بجنورد مطرح کرد:

اختصاص۳۴ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های بازآفرینی خراسان شمالی

بازدید مسوول پروژه‌های اجرایی بازآفرینی استان خراسان شمالی در بازدید از پروژه‌های پایانی شهر بجنورد گفت: برای پروژه‌هایی که در مراحل پایانی هستند، تجهیزات روبنایی و کارهایی که در حوزه فعالیت عمران بهسازی است، انجام شده است و شهرداری هم در حال تکمیل تجهیزات در این مکان‌ها است و به پروژه‌های جدید نیز حدود ۳۴ میلیارد اعتبار اختصاص یافته که قرار است تا سال آینده تزریق شود.   

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حیدر مقدسی‌حسین‌زاده، مسوول پروژه‌های اجرایی بازآفرینی استان خراسان شمالی در بازدید از پروژه‌های شهرستان بجنورد گفت: مقرر است براساس اقدام جامع مشترک بین دستگاه‌ها وظایف شرکت بازآفرینی به همراه هر نهاد مشخص شود و دستگاه‌های مسوول و متولی آن در استان مشحص باشند.

وی افزود: هر دستگاهی که تعامل بیشتری با ما داشته باشد، اعتبارات را در همان زمینه هدایت خواهیم کرد. برخی از استان‌ها در بخشی از کارهایی که دارد انجام می‌شود، اعلام خودکفایی و به عنوان مثال اعلام کرده‌اند که به کتابخانه یا مرکز بهداشتی نیاز ندارند. امیدواریم همکاران استانی ما نیز به فضای تعامل در استان اشراف پیدا کنند.

مقدسی‌حسین‌زاده همچنین درباره برخی اعتبارات توضیح داد: واضح است که اعتبارات دایم نیستند و هر ۳ یا ۴ ماه اعتبار می‌آید که باید در زمان خودش هزینه شود. امیداریم تا ۴۵ روز آینده بتوانیم طلب و معوقه پیمانکاران را در این زمینه برآورده کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های تکمیل شده بازآفرینی در استان تصریح کرد: از ۵ پروژه بازدید شده است. در این میان مراحل پروژه‌ها در ۲ پارک تکمیل و به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل داده شد. در پروژه‌های یاد شده تجهیزات روبنایی و کارهایی که در حوزه فعالیت عمران بهسازی است، انجام شده است و شهرداری هم در حال تکمیل تجهیزات در این مکان‌ها است و به صورت آماده در محل نصب خواهد شد.

مسوول پروژه‌های اجرایی بازآفرینی استان خراسان شمالی در ادامه گفت: در محله‌های صادقیه و باقرخان بجنورد پروژه‌هایی از نظر اجرایی به پایان رسیده است و مراحل تکمیلی آن نیز تا ۴۵ روز آینده به پایان می‌رسد.

مقدسی درباره پروژه‌های آسفالت و بهسازی معابر در پروژه‌های بازآفرینی استان نیز گفت: پروژه‌های آسفالت معابر را در شیروان و صادقیه داشتیم که همراه با بهسازی معابر است و در مراحل پایانی است. در حال حاضر نیز در انتظار شرایط جوی مساعد و استاندارد که هوای بالای ۲۵ درجه است، برای روکش معابر هستیم تا این پروژه‌ها که از ۷ یا ۸ سال گذشته تعریف شده‌اند، مراحل تکمیلی‌شان به پایان برسد.

وی درباره وضعیت تازه‌ترین اعتبارهای پروژه‌های بازآفرینی استان نیز توضیح داد: این روزها در حال پی‌گیری پروژه‌های جدید هستیم و ۲ یا ۳ اعتبار خاص در قالب پروژه‌های جدید برای استان در حال ارسال است و در مجموع حدود ۳۴ میلیارد  تومان به استان اختصاص یافته که قرار است تا سال آینده تزریق شود.