شناسهٔ خبر: 61798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تکمیل بزرگراه اردبیل- مشکین‌شهر تا ۲ سال آینده

علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته، بزرگراه اردبیل- مشکین‌شهر در ۲ سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علي يوسف‌زاده، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه در یک سال گذشته افزایش چشمگیر اعتبارات حوزه راه زمینه تحول شگرف در توسعه راه‌های مواصلاتی و شریانی استان را فراهم کرده است، گفت: با تلاش و پی گیری‌هایی که استاندار اردبیل و مدیر کل راه و شهرسازی استان و نماينده شهرستان در یک سال گذشته داشتند، علاوه بر افزایش اعتبارات سال ۹۷ ، زمینه افزایش اعتبارات سال‌های آتی خصوصا در توسعه بزرگراهی استان فراهم شده است به طوری که این افزایش اعتبار در برخی محورها به ۱۰ برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بزرگراه در دست احداث اردبیل – مشکین‌شهر که به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای شریانی استان اردبیل به جهت دسترسی به شهرستان مشکین‌شهر و بخشی از راه‌های منتهی به شمال استان است، خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه با وجود مطالبات بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در حال احداث باقیمانده این بزرگراه است که امیدواریم تا دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل به تکمیل و بهره‌برداری از ۸ کیلومتر دیگر از این بزرگراه در سال جاری اشاره كرد و افزود: حدود ۷ کیلومتر دیگر از مسیر نیز در مرحله روکش آسفالت بوده و تعداد زیادی از ابنیه فنی در مسیر باقیمانده نیز تکمیل شده است و هدف‌گذاری این اداره کل تا هفته دولت سال آینده تکمیل و بهره‌برداری از بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر تا ورودی ارباب کندی است.

وی گفت: اتمام اين پروژه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به همت مجموعه استانداری ، راه و شهرسازی و پیمانکار و به لطف خدا محقق خواهد شد که در این صورت ۶۵ کیلومتر از مسیر ۸۵ کیلومتری اردبیل- مشکین‌شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.
يوسف‌زاده افزود: در حالی که اعتبار مصوب سال ۹۶ قانون بودجه برای این طرح کمتر از ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان بود امسال این رقم به ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته است و تاکنون نیز بیش از ۶ میلیارد تومان تخصیص داشته است که افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

 

نظر شما