شناسهٔ خبر: 61803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور معاونت عمرانی استانداری ، مدیر کل راه و شهرسازی و نماینده مجلس صورت گرفت :

آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان

کلنگ زنی باحضور رازجویان معاونت عمرانی استانداری مازندران ، مدیر کل راه و شهرسازی و نماینده مردم نوشهر و چالوس و سایر مسئولین استانی و شهرستانی عملیات تعریض و بهسازی محورکندوان محدوده مرزن آباد به سمت جاده کندوان بطول ۳۰۰/۲ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران ، عبداله بهادری در حاشیه این مراسم  ضمن اشاره به اینكه ارتقاء و تعریض در محورهای مازندران نگاه ملی را می طلبد از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای توسعه، بهسازی و  ایمنی محورهای استان قدردانی كرد. وی تصریح نمود : یكی دیگر از محسنات توسعه جاده ها، رونق بخشی صنعت و بهره گیری مناسب كارخانجات از نهایت ظرفیت تولید خود می باشد.

وی درخصوص مشخصات فنی این پروژه یادآور شد : تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان ( محدوده خروجی شهر مرزن آباد به سمت محور کندوان ) بطول ۳۰۰/۲ کیلومتر و بعرض ۹ متر با اعتباری معادل ۵۴ میلیارد ریال در مدت زمان یکسال امروز با حضور مسئولین آغاز و امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبارات مناسب در مدت زمان تعیین شده بهره برداری و زیر بار ترافیک قرار گیرد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاكید بر لزوم توسعه زیرساخت های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی، اظهار داشت: توسعه زیرساخت های این استان به ویژه جاده ها، در دستور كار دولت قرار دارد.

وی در خصوص محور كندوان عنوان نمود : راه تاریخی کندوان با قدمت بیش از ۷۰ سال تنها راه ارتباطی زمینی غرب استان بوده و در تمام فصل‌ها و روزهای سال به ویژه مناسبت‌ها و تعطیلات برای جابه‌جایی بار و به ویژه مسافر با وسعتی بسیار گسترده مورد استفاده بهره‌برداران سامانه حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد.

بهادری با اشاره به اهمیت محور کندوان اظهار داشت: وضعیت فعلی محور به‌گونه‌ای است که سطح سرویس جاده در ایام تعطیل بسیار پایین بوده و حتی در بسیاری از نقاط به علت عدم وجود شانه با عرض کافی، توقف یک اتومبیل به علت خرابی و... موجب انسداد کامل یک لاین و ایجاد راهبندان می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک توجه به بهسازی و بازسازی گذرگاه دیرپای کندوان که در زیربخش‌های متعدد صنعت حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار است، نتایجی همچون توسعه گردشگری و اقتصاد محلی و افزایش نشاط اجتماعی خواهد داشت.

بهادری ابراز امیدواری نمود : در پی رویکرد اخیر دانش بنیان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازی شاهد توجه بیشتر به توسعه و تعریض و بهبود سرویس‌دهی محور کندوان باشیم.

نظر شما