شناسهٔ خبر: 61842 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار مطرح کرد:

توسعه بندر شهیدبهشتی از اهداف مگاپروژه چابهار است/ تعیین موازنه قدرت توسط بندرشهیدبهشتی در رقابت با بنادر همسایه

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه ایجاد مگاپروژه چابهار یکی از اقدامات هدفمند دولت تدبیر و امید است، گفت: چابهار وارد فصل جدیدی شده است و می‌تواند بسیاری از موازنه‌های اقتصادی در منطقه را رقم بزند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالرحیم کردی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید یکی از اقدامات هدفمند که رییس‌جمهوری نیز به شخصه روی آن تمرکز کردند مگاپروژه چابهار در بحث ریلی، جاده‌ای، توسعه بندر و صنایع به ویژه در حوزه فولاد و پتروشیمی بود، اظهار کرد: در حال حاضر پروژهای تعریف شده روی خاک آمده‌اند و پیشرفت قابل توجهی دارند که مجموع این عوامل چابهار را وارد فصل جدیدی کرده است که می‌تواند تحولات و تغییرات بسیار مهمی را در آرایش اقتصادی کشور ایجاد کند تا بسیاری از موازنه‌های اقتصادی در منطقه حتی در مورد همسایگانی که به عنوان رقبای ما در حال توسعه بنادر خود هستند رقم بخورد.

وی ادامه داد: تا زمانی که تجربه بین‌المللی در بنادر خود نداشته باشیم توان رقابت با بسیاری از رقبای منطقه‌ای خود را نخواهیم داشت و باید بدانیم که بین‌المللی شدن بنادر ما به منظور استفاده از تجارب و دانش بیرونی در منطقه کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری به رقبای خود برسیم و چه بسا بتوانیم با این آموزش‌ها، انتقال تجربه و دانش مدیریتی بتوانیم از رقبای خود سبقت بگیریم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه بندر شهیدبهشتی چابهار یک بندر دو میلیون تنی بود و سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با این بندر انجام شد به ایسنا، گفت: هم اکنون ظرفیت این بندر به ۸,۵ میلیون تن افزایش یافته و با توسعه تجهیزات، امکان بهره‌گیری بیش از این ظرفیت هم وجود دارد.

کردی، افزود: اتفاق هوشمندانه دیگری که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی رخ داد توافق برای بهره‌برداری از فاز یک بندر شهیدبهشتی چابهار با یک شرکت هندی بود که علی‌رغم هجمه‌های سنگین در فضای سیاسی کشور مدنظر قرار گرفت و به عقیده بنده فرد یا افرادی که این قرارداد را تنظیم کردند باید نشان لیاقت دریافت کنند؛ دلیل این مسئله نیز مدل تنظیم قرارداد مذکور بود که یکی از بهترین مدل‌های بازاریابی در بنادر است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا مدنظر قرار می‌گیرد و شرکت‌ها یا بهره‌برداران بزرگی که افق‌های روشنی برای آنها ترسیم شده است به دنبال انعقاد چنین قراردادهایی هستند.