شناسهٔ خبر: 61882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

لزوم ایجاد معاونت راه روستایی و معاونت ساخت به طور جداگانه/تخصیص اعتبارات ملی به استان به رفع مشکلات کلیدی مردم می‌انجامد

راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لازم است معاونت راه روستایی و معاونت ساخت به طور جداگانه در سازمان تشکیل شود، گفت: انتظار ما این است که برای رفع مشکلات اصلی مردم در استان در استان، اعتبارات و برنامه‌ریزی‌هایمان در سطح ملی باشد، ولی در اعتبارات استانی میزان تخصیص‌ به پروژه‌ها بسیار محدود است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبارات ملی به استان برای رفع مشکلات کلیدی مردم گفت: انتظار ما این است که برای رفع مشکلات اصلی مردم در استان برنامه‌ریزی‌هایی در سطح ملی داشته باشیم، ولی در اعتبارات استانی تخصیص‌ها بسیار محدود است. این در حالی است که برای اعتبارات ملی همکاران در شرکت ساخت و سازمان های تابع برنامه‌ریزی‌های خوبی دارند.

وی درباره وضعیت پروژه‌های استانی در استان توضیح داد: پروژه‌های استانی در کمیته‌های برنامه‌ریزی توسط فرمانداری خرد می‌شوند و در ادامه با وجود پی‌گیری‌ها هم با مقاومت فرمانداران مواجه می‌شویم.

حسینی تصریح کرد: معتقدم حتی پروژه‌های استانی هم بایستی درسطح وزارتخانه به اولویت تقسیم شوند. پروژه‌هایی که به استان ابلاغ می‌شود در کمیته‌های برنامه ریزی ما را به هدف نمی‌رسانند.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد اداره کل استان نسبت به وضعیت پروژه‌های راه‌های روستایی گفت: در جلسه‌ای که با مقام عالی وزارت داشتیم، اعلام شد که معاونت ساخت با سازمان راهداری ادغام شود.

این مدیر استانی افزود: واضح است که امکانات سازمان راهداری در کنار اعتبارات استانی و ملی و تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری در پروژه‌های عمرانی می‌تواند تسریع ایجاد کند. 

این مدیر استانی درباره لزوم ایجاد معاونت راه روستایی توضیح داد: پیشنهاد ما در این باره در صورت تحقق این مساله این خواهد بود که حتما در خود سازمان هم معاونت راه روستایی و معاونت ساخت جداگانه تشکیل شود.

حسینی همچنین گفت: اگر مسایل راه روستایی با معاونت ساخت پی‌گیری شود، قطعا مشکلاتی که تا به امروز در این زمینه به وجود آمده ادامه نخواهد داشت؛ چرا که در صورت جداگانه بودن این معاونت ها هر معاونت وظیفه ذاتی خود را پی گیری می‌کند و کار به سرانجام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: البته منظور این نیست که در معاونت ساخت کار انجام نمی‌شود، بلکه حجم کارها و پروژه‌های اصلی و فرعی بسیار زیاد است و حجم زیادی از معاونت ساخت را به خود مشغول می‌کند و بخشی از پی‌گیری‌های راه روستایی معوق می‌ماند.

حسینی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که معاونت راه روستایی اگر در سطح وزارتخانه شکل نگیرد، حداقل در سطح سازمان راهداری شکل بگیرد و در استان‌ها هم معاونت راه روستایی تاسیس شود./

نظر شما