شناسهٔ خبر: 61901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان اردبیل برگزار شد؛

هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف

جلسه هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی استان اردبیل باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیركل راه و شهرسازی استان و اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان اردبیل ، در این جلسه محبوب حیدری مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل و دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان كه در محل سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل برگزار گردید به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد شهرستانها اشاره كرد و اظهار داشت: تدوین برنامه جامع اقدام مشترک در۴ شهر اردبیل – مشگین شهر – پارس آباد و خلخال می باشد و ۶۰ محله را در برمی گیرد و  برنامه تدوین شده طی سال ۹۷ الی ۱۴۰۰خواهد بود.

وی گفت: مطالعات بازآفرینی شهری گرمی ، بیله سوار و گیوی نیز علاوه بر چهار شهر قبلی به تایید مراجع مربوطه رسیده است.

بهروز ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه خواستار همکاری و هم سویی دستگاههای اجرایی و تهیه طرح ها و پروژه ها با رویکرد بازآفرینی ، خصوصا تدوین تفاهم نامه ملی به این بافت های تاریخی با رویکرد بازآفرینی در سطح ملی و بین سازمان میراث فرهنگی کشور و شرکت بازآفرینی شهری شدند.

در ادامه این جلسه شهرداران شهرهای استان گزارشی از دبیرخانه ستاد شهرستان خود ارائه نموده و تصمیماتی در زمینه اعطای وام به محلات هدف خصوصا سکونت‌گاههای غیر رسمی و ابلاغ اعتبارات از شرکت بازآفرینی پیگیری شود. 

نظر شما