شناسهٔ خبر: 61906 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری خبر داد؛

نسل تازه‌ای از طرح‌های تفصیلی در راه است/ البرز پنجمین شهر پایلوت طرح‌های توسعه‌ای

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی برای حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی از پروژه بزرگراه شمالی كرج خبر داد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقا و تکمیل همکاری در زمینه برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و پایش طرح‌های توسعه کلان شهر کرج با عنایت به شتاب توسعه شهر و ضرورت تهیه اسناد یکپارچه و کارآمد بوده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازي،  محمد سعید ایزدی در اولین جلسه نهاد مطالعات برنامه ریزی شهر کرج که با هدف راهبری و هدایت طرح‌های توسعه شهری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین مجموعه مدیریت شهری کرج و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز وجود دارد و این تعامل موجب شده مشکلات مدیریت شهری در طرح تفصیلی با امضای موافقت‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی به منظور راهبری و هدایت طرح‌های توسعه شهرداری کرج بررسی و برطرف شود.

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقا و تکمیل همکاری در زمینه برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت و پایش طرح‌های توسعه کلان شهر کرج با عنایت به شتاب توسعه شهر و ضرورت تهیه اسناد یکپارچه و کارآمد بوده است.

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در ادامه مدیریت فرآیند، تهیه و تدوین، بررسی و نظارت بر اجرا و پایش طرح‌های جامع تفصیلی موضعی و موضوعی را از دیگر اهداف این قرارداد اعلام کرد و گفت:  انسجام‌بخشی طرح‌هایی نظیر طرح جامع ترافیک، طرح مدیریت پسماند و پهنه‌بندی گسل‌ها در راستای اهداف یاد شده ضروری است.

ایزدی با اعلام اینکه برنامه ریزی لازم برای حضور وزیر راه در استان البرز به منظور بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج و ارائه راه کارهای اساسی برای رفع موانع این طرح انجام شده، تصریح کرد: امید است این حضور منشا خیر و برکت برای شهروندان کرجی و تسریع در اجرای این پروژه باشد.

این مقام. مسئول با اشاره به اینکه طرح‌های جامع تفصیلی به سبک سابق جوابگوی شهرهای امروزی نیست، اظهار کرد: بدین‌منظور نسل تازه‌ای از این طرح ابلاغ و بنا شده کرج به عنوان پنجمین شهر کشور، پایلوت تهیه طرح‌های توسعه‌ای از نسل جدید طرح‌های جامع تفصیلی باشد.

نظر شما