شناسهٔ خبر: 61927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان بیان کرد:

۸۱۱خانه در کوی منبع آب اهواز نیاز به جابجایی دارند

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: ۸۱۱ خانه در کوی منبع آب اهواز نیاز به جابجایی دارند و باید پیش از اینکه حادثه نگران کننده ای رخ دهد جابجایی آنها انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان،با اشاره به اضطراری بودن اجرای این برنامه در کوی منبع آب اهواز، افزود:زمین های مازاد باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی خوزستان قرار بگیرد تا واحدهای مسکونی مناسبی برای ساکنان اینگونه مناطق تهیه و کار جابجایی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری برای شخص رییس جمهوری و دولت اهمیت زیادی دارد، گفت: بر همین اساس دستگاه های دولتی خوزستان در اختصاص و واگذاری زمین های دولتی مازاد خساست خرج ندهند.

وی افزود: اجرای این برنامه دولت در بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری می تواند بخش مهمی از مشکلات مسکن و فرسودگی بافت های شهری را حل کند.

وی گفت: بر اساس مصوبه دولت با توجه به کمبود زمین در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، دستگاه های دولتی باید زمین های مازاد خود را به ادارات راه و شهرسازی استان واگذار کنند.

شریعتی ادامه داد: شهرداری اهواز ۱۰ میلیارد ریال و به همین اندازه استانداری خوزستان نیز برای جابجایی فوری ۱۰۰ واحد موجود در پهنه پرخطر منبع آب هزینه می کنند.

وی گفت:بیشترین نگرانی که در کوی منبع آب اهواز وجود دارد هنگام بارندگی است به همین دلیل نیاز است دستگاه های متولی در این حوزه اقدامات ویژه ای داشته باشند.

استاندار خوزستان همچنین خواستار عملیاتی شدن برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در سطح خوزستان شد، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی در تمام جلسات ستاد حضور داشته باشند.

نظر شما