شناسهٔ خبر: 61932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پروژه ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز تا پایان امسال اتمام می‌شود

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: پروژه احداث بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال برای تجهیز آن تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان ، محمدجعفر علیزاده در بازدید از پروژه بیمارستان سقز اظهار داشت: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۱ هزار مترمربع با زیربنای ۱۵ هزار و ۸۳۰ مترمربع در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز اکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی ساختمان آن امسال به اتمام می‌رسد و برای تجهیز به وزارت بهداشت تحویل خواهد شد.

علیزاده افزود: این بیمارستان شامل بخش‌های اتاق عمل و زایمان، بستری جراحی مردان و زنان، بستری داخلی مردان و زنان، بستری زایمان، بستری کودکان، بستری تحت نظر و فوریت‌های اورژانس و دیالیز است.

وی بیان کرد: این بیمارستان یک بیمارستان جنرال است که تمام تخصص‌های پایه مورد نیاز شهرستان را تامین و تضمین می‌کند و امکان ارائه خدمات فوق‌تخصصی نیز در آن دیده شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: از ماه آینده رختشورخانه، آزمایشگاه، آشپزخانه و بخش استریل مرکزی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندزی و تجهیزات بخش‌ها و قسمت‌های تصویربرداری، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن و ماموگرافی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: این بیمارستان می‌تواند علاوه بر شهرستان سقز، به شهرستان‌های همجوار هم خدمات پزشکی ارائه دهد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور گفت: اگر این بیمارستان تجهیز و راه‌اندازی شود می‌تواند توریست‌درمانی را هم در برنامه کاری خود قرار دهد و از این راه عواید زیاد مالی جذب کند.

کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز هم با تقدیر از مجریان این طرح بزرگ درمانی، اظهار امیدواری کرد: این بیمارستان تا پایان سال به طور کامل راه‌اندازی وشود  به مردم ارائه خدمت نماید.

شهرام ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این بازدید با رضایت از روند ساخت این بیمارستان، بر تجعیز آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد.

علیزاده همراه شهرام ملکی، معاون عمرانی استاندار کردستان، کامیل کرمیان فرماندار سقز و تنی چند از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان از این بیمارستان بازدید کردند.

نظر شما