شناسهٔ خبر: 61980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد:

مهم ترین اهداف جشنواره ساختمان های برترالگو سازی و ایجاد نظام تشویق است

مسعود حق لطفی دو هدف اساسی و مهم از برگزاری جشنواره ساختمان های برتر، الگو سازی و معرفی ایده های خوب و همچنین ایجاد نظام تشویق برای مردم شهر و مهندسان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،مسعود حق لطفی با اعلام این موضوع گفت:امروزه در بحث ساختمان‌ها و سیما منظر شهری میبینیم که ساختمان‌های ما دچار بی هویتی شده‌اند و اینطور به نظر می‌رسد که ساختمان‌ها به حال خود رها شده اند. بنابراین ما باید از این طریق بتوانیم برای مردم نشانه گذاری کرده و به آنها الگوی درست و مناسبی از معماری ارائه بدهیم.

حق لطفی افزود: ایجاد رقابت مثبت بین مهندسان و سرمایه گذاران و ایجاد نظام تشویق نیز یکی دیگر از اهداف این طرح میباشد که باعث میشود در حوزه کیفیت ساخت و استفاده از فناوری های نوین بین مهندسان رقابت ایجاد شود که این امر موجب بهبود وضعیت ساختمان ها می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن کیفیت زندگی شهری و رعایت مقررات ملی ساختمان افزود: در این جشنواره سعی بر این است تا توجه به کیفیت ساخت و سازگاری آن با محیط زیست در اولویت قرار بگیرد و ما نه فقط در حوزه نما که مربوط به بخش سیما و منظر شهری است، بلکه در حوزه ی ساخت، انرژی، استحکام و سایر مواردی که در ساختمان مطرح است نیز ساختمان های برتر را معرفی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود:کیفیت در شهرسازی و احداث ساختمانضرورت و نیاز جامعه است و این موضوع باید در همه سطوح فعال در بخش ساختمان از مرحله تولید و تقاضا تا مرحله تکمیل و بهره برداری مد نظر قرار گیرد.

حق لطفی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره تلاش می کنیم تا حوزه های بیشتری را در برگزاری جشنواره مشارکت دهیم، گفت: هر چه میزان مشارکت بالاتر باشد، جریان سازی و پویش اجتماعی بیشتر خواهد شد و در این صورت میتوان امیدوار بود که با معرفی ساختمان های برتر و الگوسازی در جامعه، میزان کیفیت، رضایت مندی و بهره وری بالاتر برود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه موجود در همه شهرهای استان خاطرنشان کرد:لازم است که جشنواره به کل استان تعمیم داده شود و تمام دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهادمی توانند کمک کنند تا همه شهرهای کوچک و بزرگ استان دغدغه ی بهتر و با کیفیت تر ساختن را حس کنند.

نظر شما