شناسهٔ خبر: 62000 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام مدیر عامل راه‌آهن:

مقصد ۹۰ درصد از ترانزیت کشور به مقصد بندرعباس است

تودیع و معارفه آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با حضور قائم مقام راه‌آهن در بندرعباس برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم حسین عاشوری قائم مقام ضمن قدردانی از زحمات ۳۵ ساله محمد پورفخری در راه‌آهن کشور گفت: راه‌آهن هرمزگان از اهمیت زیادی برخودار است و نقش استراتژیکی در جابجایی بار و مسافر دارد .

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه‌آهن هرمزگان همواره در حوزه جابجایی بار در رتبه اول و دوم تناژ و تن کیلومتر و در حوزه جابجایی مسافر در رتبه چهارم و پنجم نقش آفرینی کرده است افزود: علاوه براین امتیازات، جایگاه ترانزیتی راه‌آهن هرمزگان برای کشور، ویژه و مبدا و مقصد ۹۰ درصد از ترانزیت کشور به مقصد بندرعباس است .

قائم مقام راه‌آهن با بیان اینکه اهمیت حمل و نقل بین المللی راه‌آهن هرمزگان، توجه ویژه راه‌آهن نسبت به این استان را می طلبد، گفت : جابجایی حجم قابل توجهی بار در بنادر شهید رجایی و باهنر صورت می گیرد و طی سالهای اخیر راه‌آهن تلاش کرده تا با همکاری مسئولین بندری کشور، سهم جابجایی بار در بنادر را افزایش دهد.

عاشوری با یادآوری اینکه در ۵ سال گذشته سهم راه‌آهن در حوزه بنادر از سهم ۶ تا ۷ درصدی به سهم ۲۵ تا ۲۷ درصد رسیده است گفت: با هدف گذاری هایی که توسط وزارت راه و شهر سازی صورت گرفته، سهم راه‌آهن باید در بنادر به ۴۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی و ایجاد پایانه ها و نقاط تخلیه بار ، راه آهن هرمزگان به هدف گذاری ۵ساله خود رسیده است.

قائم مقام راه‌آهن با تاکید بر اینکه هدف گذاری ۲ هزار تنی تخلیه باردر مجموعه استان هرمزگان در برنامه آتی راه‌آهن دیده شده است، گفت : امیدواریم با تحقق این هدف خدمت مناسبی به صاحبان بار ارائه دهیم .

از سوی دیگر عاشوری ضمن تقدیر از خدمات همکاران ریلی در راه‌آهن هرمزگان گفت: فعالیت راه‌آهن شبانه روزی است و کسانی که در این حوزه کار می کنند به نوعی جهاد در کار دارند .

وی نوع کار در راه‌آهن را با حوزه های دیگر اداری و دفتری متفاوت دانست و یادآور شد : بخش اعظم کارکنان راه‌آهن، به شکل شیفیتی و شبانه روزی مشغول به خدمات رسانی در حوزه جابجایی بار و مسافر هستند.

گفتنی است در این مراسم که اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، مدیران و مسئولین استانی و کارکنان راه‌آهن حضور داشتند، از خدمات محمد پورفخری مدیرکل قبلی راه آهن هرمزگان تقدیر و حسن ماسوری به عنوان مدیرکل جدید راه‌آهن هرمزگان معرفی شد.

برچسب‌ها: