شناسهٔ خبر: 62008 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تجلیل رئیس جمهور از وزارت راه و شهرسازی برای ارتقاء نمازخانه فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن/ وجود 2000 مسجد در محورها و جاده‌های کشور

photo_۲۰۱۸-۱۲-۰۵_۱۲-۲۲-۵۲.jpg رئیس جمهور در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز از وزارت راه و شهرسازی برای ارتقاء سطح کیفی و کمی نمازخانه فرودگاه ها و ایستگاه‌های ریلی با اهداء لوح سپاس به رییس ستاد اقامه نماز این وزارتخانه، تجلیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، لوح تقدیر به پاس برپایی نماز به ویژه در امر پیگیری لازم برای عدم تضییع نماز مسافرین رسانه های  سفری، استاندارد سازی فضاهای اقامه نماز فرودگاهها و به ویژه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) احداث و استاندارد سازی فضاهای اقامه نماز ایستگاه های ریلی، تمهیدات لازم در خصوص آماده سازی فضاهای اقامه نماز راه های مواصلاتی کشور خصوصاً در ایام پر تردد، به سید سعید سید علائی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و رییس ستاد اقامه نماز این وزارتخانه توسط رئیس جمهور اهدا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح چهارشنبه در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» در دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به اینکه این اجلاس به عطر بالاترین عمل یک مؤمن و مسلمان یعنی نماز معطر است، گفت: شاید بشود همه دین را در دو کلمه پرستش و نیایش خلاصه کرد. پرستش جوهر اسلام و باطن و حقیقت دین و نیایش صورت زیبای آن پرستش است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "نماز، یک عبادت صرف یا یک فرع دین مثل سایر فروع نیست، بلکه نماز تمامی چهره اسلام است"، اظهارداشت: نماز صورت اسلام است. ایمان به خدا، اعتقاد به حق و عمل به دستورات الهی جوهر دین است، اما نماز پرچم دین بشمار می‌رود و همانگونه که کشورهای جهان با پرچم‌شان شناخته می‌شوند، دین بدون نماز قابل شناخته شدن نیست.

روحانی با اشاره به اینکه نماز اصل عبودیت در کنار توحید است، خاطر نشان کرد: عبودیت بدون توحید معنا ندارد و توحید بدون عبودیت ما را به سر منزل مقصود نخواهد رساند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تعبیرات قرآن درباره نماز تنها برای نماز در اسلام نیست، بلکه در همه ادیان الهی وجود دارد، گفت: خداوند در سخن با حضرت موسی(ع) و در اولین دستورات به او، برپا داشتن نماز را سفارش می‌کند و زمانی که حضرت عیسی(ع) در کودکی سخن می‌گوید و حقانیت خود و طهارت مادر را اعلام می‌کند، می‌گوید که خداوند به من امر به نماز کرده است.

روحانی با تأکید بر اینکه نماز تنها مسأله اسلام نیست، بلکه موضوع دین بوده و حقیقت و واقعیت دین اتصال به خدا است، گفت: نماز چهره درخشان دین است. نماز برای این نیست که خدایی ناکرده سر اسلام، خدا و دین منتی بگذاریم چرا که حیات، سکون و آرامش ما در کنار نماز بوجود می‌آید.

رئیس جمهور نماز را افتخار بشریت و انسان دانست و تصریح کرد: اینکه خداوند به ما اجازه داده و از ما خواسته و دعوت کرده که با او سخن بگوییم و از خدای رحمان و رحیم یاد کنیم، باعث افتخار ماست، چرا که همیشه نیاز به نماز داریم.

 

وجود 2000 مسجد در محورها و جاده‌های کشور

 

همچنین د ر این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز، با بیان اینکه درگذشته کاروانسراهایی در طول مسیر زائران امام رضا(ع) برای اقامه نماز ساخته می‌شد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اندکی نمازخانه وجود دارد که این امر باید از سوی مسئولان پیگیری شود.

وی از وجود 2 هزار مسجد در محورها و جاده‌های کشور خبر داد و گفت: باید در مسیر حرم مطهر رضوی ساخت و احداث نمازخانه‌ها افزایش یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هنوز شهرک‌هایی هستند که با کمبود مسجد مواجه هستند از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در این مناطق مساجد مورد نیاز احداث شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه زمانی که نماز احیا شود مشکلات اجتماعی و فرهنگی کاهش می‌یابد تصریح کرد: این تفکر رهبر انقلاب است که امروز شهیدان مدافع حرم و عاشقان اهل‌بیت(ع) که درراه نماز تربیت می‌شوند و درراه اسلام و ترویج نماز جان می‌دهند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که وزرا و مدیران موظف به اقامه نماز هستند خاطرنشان کرد: اگر مسئول نماز در یک وزارتخانه شخص وزیر باشد قطعاً نماز برپا خواهد شد.

وی گفت: شایسته است انسان‌های فاضل و با انگیزه و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد قرار دهیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خادمان مساجد باید انسان‌های فرهیخته باشند از مسئولان خواست تا به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی از رئیس جمهور خواست تا هیئت دولت در سال یکساعت را به نماز اختصاص دهد.

اجلاسیه بزرگ کشوری نماز، صبح امروز با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور رئیس جمهور و مسئولان ستاد اقامه نماز کشور و استان سمنان و همچنین با حضور مقامات استانی و شهرستانی به میزبانی سمنان آغاز به کار کرد.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آغاز این اجلاس پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز را قرائت کرد.

در مراسم بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز که امروز 14 آذر با عنوان «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز»در دانشگاه سمنان برگزار شد از وزارت راه و شهرسازی برای ارتقاء نمازخانه فرودگاه ها و ایستگاه های ریلی در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ نماز تجلیل به عمل آمد.