شناسهٔ خبر: 62016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان:

۱۲۰ خانوار ساکن در منطقه منبع آب اهواز باید جابه جا شوند

عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: ۱۲۰ واحد از مجموع ۸۱۱ واحد مسکونی منطقه آب اهواز در محدوده پرخطر قرار دارند که ساکنان این واحدها باید در اسرع وقت نسبت به جابه جایی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پورسلان اظهار داشت: ۱۵ خانوار ساکن در این منطقه در دوره قبل در شهر رامین اسکان داده شدند که با توجه به شرایط اضطراری منبع آب مابقی خانواده ها نیز به این شهر جدید منتقل خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان درخصوص پیشرفت فیزیکی و مراحل تکمیل واحدهای مسکونی جایگزین برای این خانواده ها گفت: این واحدها بین ۸۵ تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی افزود: برخی خدمات زیربنایی این واحدها باقی مانده که لازم است دستگاه هایی مانند آب، برق و گاز با فوریت نسبت به تکمیل آنها اقدام کنند.

پورسلان تصریح کرد: دولت آمادگی دارد تا این واحدها را به منظور ایجاد انگیزه به ساکنان در معرض خطر تا قبل از اسکان کامل به متقاضیان واگذار کند.

وی نرخ تسهیلات واگذاری هریک از این واحدها را حدود ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این سهم هر کدام از خانواده ها به عنوان آورده بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال است که براساس تعهد ایجاد شده مبالغی به همین اندازه برای جابه جایی این خانواده ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین از اختصاص ۱۲ تا ۱۵ هکتار از مساحت شهرک ترافیک اهواز برای جابجایی مابقی ساکنان در معرض خطر خبر داد و اظهار داشت: یکی از مشکلات راه اندازی شهرک ترافیک مساحت بسیار زیادی بود که به آن اختصاص یافت اما با اختصاص بخشی از آن به طرح ساخت و جابجایی منازل منبع آب، این مانع برطرف شد.

مهرماه پارسال صخره ای بزرگ از یک تپه در منطقه منبع آب بر روی واحدهای مسکونی سقوط کرد که منجر به تخریب ۲ واحد مسکونی و کشته شدن ۲ کودک خردسال شد؛ این حادثه باعث جلب توجه مردم و مسئولان به این منازل نا ایمن شد.

کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه ‌نشینی در اهواز در حوزه استحفاظی منطقه هفت شهرداری و در شرق این شهر واقع است.