شناسهٔ خبر: 62022 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس‌ جمهور در جلسه شورای اداری استان سمنان:

برقی شدن قطار تهران- مشهد، اقدامای استراتژیک برای همه مردم ایران

جلسه رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برقی شدن قطار تهران- مشهد، اقدامای استراتژیک برای همه مردم ایران است گفت: کریدور شمال به جنوب مسیری حائز اهمیت بشمار می‌رود همچنین استان سمنان می‌تواند استان‌های یزد، کرمان و جنوب کشور را در مسیری کوتاه به شمال برساند و این استان از لحاظ مسیر ارتباطی بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با تقدیر از حضور پرشور و اجتماع شکوهمند مردم این استان در استقبال از دولتمردان، گفت: حضور پرشور مردم، نمایش پشتیبانی آنها از نظام است و اینطور نیست که مردم بخاطر یک شخص یا دولت اجتماع کنند.

رئیس جمهور حضور مردم و اجتماع آنان را به معنای واقعی کلمه دشمن‌شکن دانست و گفت: همانطور که پیش از این اشاره کرده ام ، هنگامی که دیپلمات‌های ما در مذاکرات بودند، حضور پرشور مردم اصفهان در استقبال از کاروان تدبیر و امید باعث شد تا وزیر خارجه آمریکا به یکی از مسئولان مذاکره کننده ما بگوید که ما این حضور پرشور را دیدیم و در حقیقت این حضور مردم، بسیار تأثیرگذار است.

روحانی با اشاره به اینکه بسیار مهم است دنیا بداند، که ما همه در کنار هم قرار داریم، افزود: طبیعی است در یک خانواده اختلاف نظر و اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، اما همه عضو یک خانواده‌اند و اگر ببینند دشمنی به خانه و کیان‌شان نظر دارد، در کنار هم خواهند بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه باید دست به دست هم داده و در کنار یکدیگر باشیم، گفت: تردید ندارم که ملت ایران از مشکلات عبور خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب مسیری حائز اهمیت بشمار می‌رود، گفت: استان سمنان می‌تواند استان‌های یزد، کرمان و جنوب کشور را در مسیری کوتاه به شمال برساند و این استان از لحاظ مسیر ارتباطی بسیار مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت دو خطه شدن و برقی شدن راه آهن اینچه برون به گرمسار و برقی شدن قطار تهران- مشهد، آن را اقداماتی استراتژیک برای همه مردم ایران دانست و گفت: موضوع آب از مهمترین مسایل استان سمنان به شمار می‌رود و این در حالی است که این موضوع یک مسأله ملی قلمداد شده و به همه استان‌های کشور ارتباط پیدا می‌کند.

روحانی با بیان اینکه همواره نسبت به تأمین آب آشامیدنی مردم تأکید کرده‌ایم، گفت: آب آشامیدن حق مردم است و باید از آب‌هایی که در شمال و جنوب کشور وجود دارد استفاده کرده و آن را به دست مردم برسانیم.

رئیس جمهور با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان با ارزشی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان، گفت: اجرای این پروژه‌ها نقش بسزایی در توسعه بیش از پیش استان خواهند داشت.

روحانی اظهار داشت: باید اختیارات از مرکز به استان‌ها منتقل شده و از سوی وزرا به مدیران کل و یا استانداران واگذار شود تا سرعت انجام پروژه‌ها بیشتر گردد.

رئیس جمهور به افزایش حقوق کارکنان در بودجه ۹۸ اشاره کرد و گفت: بر این اساس دولت تصمیم گرفته تا در سال آینده حقوق کارکنان را ۲۰ درصد افزایش دهد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اعطای سبدهای حمایتی برای کمک به مردم در مسیر عبور از مشکلات است، گفت: این به معنی آن نیست که در سیاست خارجی تلاشی نمی‌کنیم و با دنیا قهر کرده‌ایم.

رئیس جمهور افزود: حتی اگر آمریکا هم در برابر حق سر فرود بیاورد و تسلیم حق بشود با او هم مذاکره می‌کنیم. همانطور که پیش از این در برجام و پس از آن صحبت کردیم و امروز هم اگر شرایط آن مناسب شود، ممکن است صحبت کنیم.

روحانی با بیان اینکه استان سمنان معادن غنی با استعدادها و ظرفیت‌های خوب دارد که باید از آنها بهره‌برداری بیشتر و بهتری صورت گیرد، اظهار داشت: باید در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه به استان سمنان تلاش کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری یکی از توانمندی‌های استان سمنان به شمار می‌رود، گفت: باید زمینه‌ها و امکانات لازم برای توسعه گردشگری در این استان فراهم شود.

روحانی بین‌المللی شدن فرودگاه شاهرود را گامی مهم در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی این استان و ارتباط با دنیا برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر زیربنای مسأله انتقال آب به استان سمنان بررسی و حل و فصل شده و هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا با تلاش دولت مسئولان و مردم در کنار یکدیگر بتوانیم روز به روز در مسیر توسعه و پیشرفت استان سمنان و ایران عزیز تلاش کرده و گام برداریم .

پیش از سخنان رئیس جمهور، آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، ناجی سرپرست استانداری سمنان و نمایندگان مردم شهرستان‌های استان سمنان در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسایل گوناگون استان پرداختند.