شناسهٔ خبر: 62048 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید سرکنسولگری ایران در عراق از بندر اروندکنار عنوان شد:

احداث اسکله ١۵٠ متری بتنی در بندر اروندکنار/ استقبال عراق از کالاهای صادراتی ایران

بازدید مدیرکل بنادر و دریانودری خوزستان، گفت: مطالعات احداث اسکله‌ای ١۵٠ متری بتنی در بندر اروندکنار در حال انجام است و قرار است تا پایان سال جاری این مطالعات به پایان برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین سیاهپوش سرکنسولگری ایران در کشور عراق در بازدید از بندر اروندکنار استان خوزستان، افزود: با توسعه بیشتر  بندر اروندکنار با توجه به موقعیت مهم آن می‌توان به دستاوردهای خوبی در حوزه اقتصاد رسید.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت کالای صادراتی و به حداقل رساندن محصولات بی‌کیفیت باعث می‌شود تا اعتماد و استقبال کشورهایی همچون عراق از کالای صادراتی کشورمان افزایش پیدا کند.

عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان نیز در این بازدید، گفت: تمام تلاش‌ها مبنی بر توسعه بندر اروندکنار است و در حال حاضر پیگیری‌های ایجاد بستر و زیر ساختی مناسب در این بندر آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات احداث اسکله ای ١۵٠ متری بتنی در بندر اروندکنار در حال انجام است و قرار است تا پایان سال جاری این مطالعات به پایان برسد.  

دریس افزود: احداث چنین اسکله‌ای در  بندر اروندکنار به منظور ایجاد فضایی مناسب برای تردد شناورها و تامین ایمنی آنها است و  بعد از اتمام مطالعات آن اعتبارات لازم برای احداث آن تامین می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رضا سفاری مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: در اسکله کنونی بندر اروندکنار، تخلیه و بارگیری بصورت روان انجام می‌شود.

نظر شما