شناسهٔ خبر: 62053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حقوقی راه و شهرسازی استان خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۱۲۳هزارمتر مربع از اراضی ملی درگیلان

حسين يوسف زاده رئيس اداره حقوقي اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۳هزار متر مربع از اراضی ملی در سطح استان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان، حسین یوسف زاده رئیس اداره حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با توجه به لزوم حفظ و حراست از اراضی سازمان ملی زمین و مسكن به عنوان اراضی دولتی و صیانت از بیت‌المال در سنوات اخیر از بخش قابل توجهی از اراضی ملکی دولت در استان رفع تصرف بعمل آمده است.

وی افزود: ۳۶ مورد از اراضی دولتی به ارزش حدود ۴۲۱ میلیارد ریال در قالب رفع تصرف از اراضی و اجرای احكام قضایی به دولت بازگردانده شد.

یوسف زاده تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق بیت‌المال، یگان حفاظت اداره ‌کل راه و شهرسازی استان با همکاری کارشناسان حقوقی و با حکم مقام قضایی و با استفاده از کارکنان مجرب و برنامه‌ریزی دقیق و منظم و حضور میدانی و گشت‌زنی هدف‌مند اقدام به رفع تصرف و قلع و قمع این مقدار از اراضی ملی متعلق به دولت را نمود.

وی در پایان تاکید کرد: پیگیری پرونده‌ها تا حصول نتیجه و کوتاه کردن دست متجاوزان به اموال عمومی و اراضی ملی بدون هیچ‌گونه ملاحظه و با اقتدار در دستور کار قرار دارد.