شناسهٔ خبر: 6207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت بیش از ۵۰ میلیارد ریالی سیل به ابنیه‌ و راه‌های زنجان

خسارات سیل در زنجان بارش باران و جاری شدن سیل در روزهای اخیر موجب تخریب ۴۰ پل، ۱۰۰ کیلومتر شانه راه ، ۳۰ کیلومتر رویه آسفالت و جاری شدن گل و لای در سطح ۱۰۰ کیلومتر از راههای مواصلاتی استان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، بارش باران و جاری شدن سیل در روزهای اخیر موجب تخریب ۴۰ پل ،۱۰۰ کیلومتر شانه راه، ۳۰ کیلومتر رویه آسفالت و جاری شدن گل و لای در سطح ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان امروز طی بازدید از محورهای زنجان - بولاماجی٬ زنجان - سلطانیه٬ زنجان - سرخه دیزج٬ زنجان - گیلوان٬ گیلوان منجیل و منجیل - آببر، خسارت وارد شده به ابنیه و راه‌های اصلی و فرعی  و پل ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال ارزیابی کرد.

کلیم الله وثوقی در این بازدید با ارائه راهکارها و برنامه ریزی‌هایی دستور آغاز عملیات بازسازی و ترمیم ساختارهای تخریب شده و آسیب دیده را صادر کرد.

بیشترین خسارت وارد شده در استان مربوط به شهرستان‌های طارم، سلطانیه و زنجان می‌باشد که موجب مسدود شدن محور لار - یحیی آباد در شهرستان طارم و  محور زنجان - بولاماجی در شهرستان زنجان شده است.

مابقی محورهای مواصلاتی استان به همت راهداران زحمتکش باز بوده و تردد در آنها در جریان است. عوامل راهداری با تمام تلاش مشغول بازسازی مسیر های تخریب شده در استان می‌باشند.

همچنین پاکسازی گل و لای سطح جاده ها و عملیات تنقیه حدود ۱۰۰ دستگاه پل در دستور کار مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته که هم اکنون در حال اجراست./ 

نظر شما