شناسهٔ خبر: 62087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با محوریت اجرایی شدن مسكن اجتماعی در استان صورت گرفت

تشكیل جلسه ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف ایلام

جلسه جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف با محوریت اجرایی شدن مسكن اجتماعی در استان ایلام با حضور مدیركل راه وشهرسازی استان در معاونت امور عمرانی استانداری تشكیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام ، در این جلسه كه معاون امور عمرانی استانداری ایلام، مدیركل راه وشهرسازی استان، فرماندار و شهردار ایلام، مدیران كل آموزش و پرورش و ثبت اسناد استان و معاونین دستگاه‌های اجرایی مختلف حضور داشتند، راهكارهای توانمند سازی سكونتگاههای غیررسمی، اجرای مسكن اجتماعی، ساماندهی بافتهای فرسوده و ناكارآمد و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیركل راه وشهرسازی استان در این جلسه با اشاره به اینكه در استان ایلام ۱۴منطقه هدف تعیین گردیده است كه در آینده با مشاركت بخش خصوصی طرح های مناسبی در جهت توانمند سازی آنها اجرایی خواهد شد افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاههای اجرایی در جهت دستورالعمل ریاست محترم جمهور مبنی بر در اختیار قرار دادن زمینهای مازاد خود به راه و شهرسازی(شركت بازآفرینی شهری ایران) به انجام رسیده تا این اداره كل نسبت به احیاء این مناطق اقدام نماید.

كاظمی در این جلسه، نوسازی و مقاوم شدن منازل، وجود زیرساختهای لازم مانند (آب، برق، مخابرات و ... ) در محلات، دسترسی به نقاط مختلف شهری، احیاء محلات قدیمی و ... را از مزایای طرح مسكن اجتماعی و بازسازی بافتهای فرسوده عنوان كرد و از تسهیلات دولتی مناسب در این زمینه خبر داد.