شناسهٔ خبر: 62092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۸ ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

صدور بیش از ۴۳۰۰ فقره گواهینامه و شناسنامه دریانوردی در استان خوزستان

موسی پور معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از صدور ۴ هزار و ۳۳۰ فقره مدرک دریانوردی طی ۸ ماه سال جاری توسط این اداره کل برای دریانوردان خوزستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان داشت: در راستای اعمال حاکمیت دریایی توسط این اداره کل و با هدف ارتقاء روز افزون سطح ایمنی دریانوردان، ۴ هزار و ۳۳۰ فقره انواع مدرک دریانوردی شامل گواهینامه‌های شایستگی، مهارت، صیادی و شناسنامه دریانوردی برای دریانوردان استان خوزستان صادر گردید.

وی در خصوص نحوه صدور این مدارک گفت: دریانوردان و متقاضیان شاغل در شناورها، ضمن گذراندن دوره‌های آموزشی برابر با استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی و کسب دانش لازم در خصوص الزامات و استانداردهای دریانوردی؛ در صورت موفقیت در آزمون‌های مربوطه، نائل به دریافت مدارکی می‌شوند که صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تـــأیید می‌کند.

موسی پور اذعان داشت: طی ۸ ماه سال جاری ۱۸۴ نفر از متقاضیان در آزمون‌های دریانوردی برگزار شده توسط اداره امور دریانوردان شرکت کرده و از این تعداد متقاضی، ۱۳۵ نفر موفق به کسب نتیجه قبولی شده‌اند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین با اشاره به  صدور بیش از ۴۴۰۰ فقره گواهی نامه سلامت پزشکی  برای دریانوردان متقاضی  در دو بخش سفر های نزدیک به ساحل و سفرهای نامحدود دریایی، به ترتیب از رشد ۱۱ درصدی و ۹۵ درصدی صدور این گواهی نامه ها در دو بخش مذکور خبر داد.  

وی ارتقای آموزش و دانش حرفه ای دریانوردان را از عوامل مهم در ارتقای کیفی کار دریانوردی عنوان کرده و از برگزاری  ۵۹ دوره آموزشی  اصلی در مراکز آموزشی تحت نظارت این اداره کل خبر داده که  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از  ۵ درصد رشد برخوردار بوده است.

یادآور می شود نظارت بر کیفیت آموزشی دریانوردان و نحوه صدور مدارک دریانوردی حسب الزامات بین المللی دریایی از جمله اهم مأموریت های حاکمیتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان است که هم اکنون امور تصدی گری این بخش توسط ۹ مرکز آموزشگاهی مجاز در سطح استان خوزستان صورت می پذیرد.