شناسهٔ خبر: 62122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل بیان کرد:

تسریع احداث بزرگراه اردبیل- سرچم

محبوب حیدری مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: با واگذاری ۲۵ کیلومتر دیگر از محور اردبیل - سرچم به پیمانکار، احداث این بزرگراه تسریع می‌­یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر از بزرگراه اردبیل – سرچم احداث شده و با تکمیل علائم ایمنی آن بطور کامل به بهره‌­­برداری می­رسد افزود: این مسیر تا کیلومتر ۳۵به پیمانکار واگذار شده است که ۱۷کیلومتر آن احداث و عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر دیگر نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و تمام تلاش این اداره کل بهره­‌برداری کامل تا کیلومتر ۳۵ در سال آتی است.

وی افزود: با تلاش‌هایی که توسط این اداره با پشتیبانی استاندار محترم صورت گرفته است مجوز برگزاری مناقصه برای ۲۵ کیلومتر از این محور، حد فاصل کیلومتر ۳۵ تا ۶۰ با برآورد اولیه ۵۴۰ میلیارد ریال نیز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اخذ شده است که در حال انجام روند برگزاری مناقصه می‌­باشد که با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن نیز با شروع فصل کاری جدید آغاز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص ردیف اعتباری پروژه نیز افزود: بزرگراه اردبیل – سرچم تا پایان سال ۹۶ اعتبار مصوبی نداشته است و برای اولین بار با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در سال جاری در پیوست یک قانون بودجه قرار گرفته و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز به این پروژه ابلاغ شد که تخصیص ۱۰۰درصدی نیز داشته است و امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت گرفته در قانون بودجه سال ۹۸ افزایش مناسبی داشته باشد.

وی افزود: از کل مسیر ۱۷۵ کیلومتری اردبیل – سرچم ، ۱۳۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است که مطالعات ۸۵ کیلومتر از آن تکمیل و نقشه­‌های اجرایی آن نیز تکمیل شده است و پیگیر اخذ مجوز جهت انجام مطالعات ادامه مسیر هستیم تا مطالعات چهارخطه طول کل مسیر چه در محدوده حوزه استحفاظی استان اردبیل و یا حوزه­‌های استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان تا تقاطع سرچم تکمیل گردد.

حیدری با اشاره به مشکلات اجرایی محدوده ۲۰ کیلومتری تونلها و همچنین سربالایی پل قزل اوزن به سمت سرچم گفتند: با توجه به نیاز به تونل­های جدید به موازات تونلهای موجود و همچنین پلهای خاص مورد نیاز بر روی قزل اوزن، هزینه اجرایی این محدوده به شدت بالا خواهد بود و جهت ادامه مسیر نیز تلاش خواهیم کرد واریانتهای مختلفی را توسط مهندسان مشاور ذیصلاح بررسی نماییم و در صورت وجود گزینه مناسب­‌تر ، اولویت ما گزینه جدید خواهد بود.