شناسهٔ خبر: 62158 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا طی سه روز آینده / ورود سامانه بارشی از شمال غرب در اواخر هفته

آب و هوا اغلب مناطق کشور در سه روز آینده جوی پایدار را تجربه خواهند کرد و از همین رواین مساله طی این مدت سبب می‌شود شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، اغلب مناطق کشور در سه روز آینده جوی پایدار را تجربه خواهند کرد و از همین رواین مساله طی این مدت سبب می‌شود شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا باشند.

برخی نقاط شمال شرق و همچنین استان بوشهر امروز وزش باد، ابرناکی و بارش پراکنده برای‌شان پیش‌بینی شد.

از اواخر وقت فردا سه‌شنبه و همچنین روز چهارشنبه استان‌های اردبیل و گیلان وزش شدید بادهای جنوبی را شاهد خواهند بود و از همین رو در این مناطق افزایش دمای ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود. به همین خاطر به مسافران و گردشگران توصیه می‌شود از روشن کردن آتش و رها کردن آن در جنگل‌ها خودداری نمایند تا از خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

در همین مدت برای شمال غرب کشور هم بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود و از اواخر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب بارش در این مناطق آغاز می‌شود و خلیج فارس هم طی ۲۴ ساعت آینده مواج خواهد بود.

تهران امروز آسمانی ابری گاه با وزش باد را تجربه کرد و بیشینه دمای آن به ۱۴ درجه بالای صفر رسید. برای فردا پایتخت همین شرایط جوی را همراه با گردوغبار محلی خواهد داشت و کمینه دما در ایستگاه مهرآباد ۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر و سردترین مرکز استان شهرکرد با کمینه دمای منفی ۶ درجه بود.

دمای و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما