شناسهٔ خبر: 62163 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

رونق صادرات استانی با ارتقای فرودگاه شاهرود به مرز هوايی/ مجلس به حمايت از توسعه صنعت حمل و نقل هوايی ادامه می‌دهد

فرودگاه شاهرود نايب رئيس کميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تبديل فرودگاه شاهرود به مرز هوايی را امری مثبت و زمينه‎ساز افزايش توليد و صادرات محصولات مختلف کشاورزی و غيره عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، سیدحسن حسینی شاهرودی گفت: به برکت همت همه عزیزان در شرکت فرودگاهها بویژه آقایان مهآبادی و باقریان، خوشبختانه شاهد راهاندازی کامل فرودگاه شاهرود در حوزههای سختافزاری و نرمافزاری و ناوبری هستیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از شاخصهای اساسی توسعه، راهها بویژه در حوزه حمل و نقل هوایی و فرودگاهها است، گفت: فرودگاه شاهرود ۲۵ سال قبل با همت مردم این شهرستان ساخته شد و در دو سال اخیر شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران وارد عمل شد و قدمهای بسیار مؤثر و مثبتی را برای تکمیل این فرودگاه در بحث زیرساختها، سالن ترانزیت، باند، تجهیزات ناوبری و غیره برداشت.

وی با اشاره به تشکیل کمیته مردمی از ۲۵ سال پیش در این شهرستان گفت: این کمیته هنوز هم در میدان است و کمکهای بسیار زیادی به این امر کرد بویژه در بحث استقرار مرز هوایی که در هیئت محترم دولت مصوب شده است و به این ترتیب قادر خواهیم بود محصولات کشاورزی و دیگر محصولاتمان را از طریق کارگویی که در این فرودگاه ایجاد خواهد شد صادر کنیم.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه این خبر موجب خوشحالی مردم شده است، افزود: اراده نظام، دولت و بویژه مجلس بر حمایت از رشد و ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی است.

وی افزود: ما در حوزه درآمدی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران برای ایجاد زیرساختهای لازم با چالشهای بسیاری روبرو بودیم و اگر همت نمایندگان محترم مجلس نبود شاید شاهد این میزان رشد و رونق و پیشرفت در سالهای اخیر در این صنعت نبودیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان اینکه نگاه عمومی مجلس بر حمایت از این حوزه بوده و هست، افزود: مجلس توانست با حفظ درآمدهای این شرکت و همچنین تخصیص اعتبارات ملی در ردیفهای بودجه گشایشی ایجاد و زمینههای توسعه و رشد صنعت را فراهم کند و همچنان به حمایت خود ادامه خواهد داد.

 

نظر شما