شناسهٔ خبر: 62200 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

استقرار جو آرام طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور / افزایش دما تا ۸ درجه در نوار شمالی کشور/ بارش باران از پنجشنبه در شمال غرب کشور

آب و هوا مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود. از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها، غبار محلی پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها، غبار محلی پیش‌بینی شد.

طی امروز تا پنجشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلانی و اردبیل با افزایش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی همراه خواهد بود که بیشترین دما به میزان ۵ تا ۸ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهد بود.

با عبور امواج تراز میانی از شمال غرب کشور، فردا چهارشنبه در غرب آذربایجان غربی و روز پنجشنبه در برخی نقاط آذربایجان‌های شرقی و غربی، غرب کردستان، شمال زنجان بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و در نقاط کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

براساس مدل‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی از اواخر پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش دما و بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد. نواحی مرکزی و شرقی خزر و دریای عمان نیز امروز مواج بودند.

تهران امروز آسمانی صاف و گاها غبار محلی را تجربه کرد و بیشینه دما به ۱۶ درجه بالای صفر رسید. در همین خصوص فردا کمینه دما در ایستگاه مهرآباد برای پایتخت ۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

امروز سه‌شنبه گرم‌ترین مرکز استان بندرعباس بود که بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر برای آن به ثبت رسید و در مقابل شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر و زنجان و کرمان با دمای ۴ درجه زیر صفر به ترتیب سردترین مراکز استان بودند.

دمای و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما