شناسهٔ خبر: 62207 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مانور طرح اضطراری فرودگاه مشهد پس از کرمانشاه در دستور کار است

فرودگاه کرمانشاه مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل از روند برگزاری و هماهنگی ايجاد شده در برگزاری تمرين کامل طرح اضطراری فرودگاه کرمانشاه ابراز رضايت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج دقایقی پس از برگزاری این تمرین عنوان كرد: هدف اصلی از برگزاری این تمرین برقراری ارتباط موثر میان واحدهای فرودگاهی و نیز فرودگاه و ارگان های امداد و نجات استان برای كسب آمادگی كامل در زمان بحران بود.

مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با بیان اینكه در این تمرین موتور هواپیمای فرضی آسیب دید و مراحل اطفای حریق و امداد و نجات بر اساس برنامه ریزی انجام شده كار خود را به درستی انجام دادند، افزود: حلقه امنیتی تشكیل شد و پلیس و واحدهای انتظامی نیز به محل آمدند، باند بسته شد و عوامل امداد و نجات فرودگاه از ظرفیت هوانیروز و هلال احمر برای تامین بالگردهای مورد نیاز استفاده كردند. با همكاری عوامل امداد و نجات فرودگاهی و ارگان های هلال احمر، اورژانس و پزشكی قانونی كدگذاری مجروحان و جانباختگان سانحه نیز انجام شد و در نهایت بر اساس سناریو نیروهای سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، حراست و نماینده سازمان هواپیمایی كشوری به انتقال اموال، اسناد و مدارك به جامانده از حادثه دیدگان پرداختند.

وی همچنین گفت: دقایقی دیگر جلسه توجیهی نهایی با حضور ارزیابان شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی كشوری برای بررسی نقاط قوت و ضعف این تمرین برگزار می شود و به دنبال آن مدیركل فرودگاه كرمانشاه نیز جلسه جداگانه ای با عوامل دخیل در این تمرین برگزار می كند.

گلیج با ابراز رضایت از هماهنگی و همكاری انجام شده در برگزاری این تمرین تاكید كرد: این تمرین بر اساس برنامه زمان بندی شده به خوبی پیش رفت، البته نقص های جزیی داشت كه خارج از حیطه مدیریت فرودگاه بوده است.

مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همچنین با بیان اینكه فرایند ۹۰ روزه تمرین كامل طرح اضطراری فرودگاه مشهد آغاز شده از برگزاری این تمرین در اواخر دی ماه امسال خبر داد.

 

نظر شما