شناسهٔ خبر: 62229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درکمیسیون ماده ۵ اصفهان صورت گرفت

بررسی طرح تفصیلی شهر فلاورجان

حمیدرضا امیرخانی ۱۷مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع ،حذف و یا اضافه كردن گذر و طرح تفصیلی شهر فلاورجان در کمیسیون ماده ۵ مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان،در كمیسیون ماده ۵ استان كه به ریاست علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حمیدرضا امیرخانی سرپرست  اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۱۷ مورد از موارد اصلاح،تعیین و دقیق سازی خط بدنه،تقلیل ویا تعریض عرض گذر،درخواست افزایش ارتفاع ،حذف و یا اضافه كردن گذر وتغییر كاربری مربوط به شهر های نطنز،فریدونشهر،برف انبار و طرح تفصیلی شهر فلاورجان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در رابطه با شهر فلاورجان اولین طرح هادی این شهر مربوط به سال ۷۴ با افق ده ساله و طرح توسعه و عمران آن نیز مربوط به سال ۸۷ و طرح تفصیلی پایه آن مربوط به سال ۹۵ می باشد.

در رابطه با مطالعات طرح تفصیلی این شهر تقاط قوت و ضعف شهرداری فلاورجان،فرصت‌ها و تهدیدها و نیازهای عمرانی فلاورجان در هفت حوزه آموزشی،درمانی،فضای سبز عمومی،فرهنگی ، ورزشی،تفریحی،و شبكه معابر و حمل و نقل مطرح شد.

در ادامه اراضی قابل بازیافت شهر ، تراكم جمعیتی و ساختمانی ، وضعیت ساختمان‌ها در محلات و مناطق مختلف شهر و ارزیابی آسیب پذیری ساختمان‌ها در برابر سوانح مطرح شد كه ۳۵ درصد از ساختمان‌های شهر دارای آسیب پذیری متوسط و ۶۰ درصد با آسیب پذیری زیاد و لب مرز شناسایی شد.

در ادامه بررسی طرح تفصیلی شهر فلاورجان تدقیق محدوده طرح به همراه ۱۶مورد از مغایرت‌های طرح تفصیلی با طرح جامع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما